Elegáns, de unalmas

Elegáns, de unalmas

Elegáns, de unalmas


Kevesen vannak, akik, ha luxusautóra vágynak, akkor Volkswagent vesznek. A BMW, a Mercedes, nem is beszélve a konszernen belüli Audiról, előbb kerül képbe. Ez az egyik oka, hogy a Volkswagen Phaeton nem túl sikeres. A brit Car magazin információi szerint ugyanakkor minden második Phaeton a konszernhez köthető, mint belső használatú autó, vagy bemutató autóként, illetve VIP “taxiként”.  

Ennek ellenére a Volkswagen továbbra is akar a kínálatában egy luxuslimuzint, ezért utódot terveznek a Phaetonnak, amely már 2002 óta a piacon van.  Egy ideig még marad is, 2015-re készülhet el az új generáció.

A Concept D 1999-ben a Frankfurti Autószalonon

A Concept D 1999-ben a Frankfurti Autószalonon

A Concept D 1999-ben a Frankfurti Autószalonon


Állítólag a Volkswagen vezetői már az idei Frankfurti Autószalonon ki akarták állítani az elkészült új tanulmányautót, de végül visszavonták, hogy minden figyelem az Up!-ra összpontosulhasson. Várhatóan a közeljövőben egy másik autókiállításon már ott díszeleg majd.

A második generációs Phaeton várhatóan az Auditól átvett padlólemezre épül, amelyre alumíniumból készül a karosszéria. Nem is akármilyen. A VW ugyanis vizsgálja, hogy a hagyományos szedán helyett más formával próbálkozzon. Nem négyajtós kupét, de ahhoz közelítő formát akarnak. 1999-ben a Concept D – a Phateont beharangozó tanulmány – valami ilyesféle karosszériával állt a nagyközönség elé, ami sokkal izgalmasabb volt, mint a megvalósult változat. Az még kérdés, hogy ez a lépcsőhátú mellett vagy helyette jelenjen meg.

Úgy tudni, az új Phateon kisebb lenne a mostaninál, az Audi A6 és A8 közé lőnék be. Így nem jelentene gondot az sem, hogy száműznék a nagy V8-as V12-es motorokat. Helyette négy- és hathengeres motorokat alkalmaznának egyes változatoknál villanymotorral megtámogatva, hibridként. Első- és összkerékhajtással is készülne.  

A jelenlegi Phateon első számú értéke az utastér luxuskivitele, ezt megőrizné a Volkswagen, de mellé jelentősen javítanának a felfüggesztésen és a technológiai újítások használatán.