A Renault idén immár ötödik alkalommal hozza el Magyarországra márkakupa-sorozatát, a World Series by Renault-t. A versenyzés, a formaautók, a benzingőz és általában az autózás rajongóinak kihagyhatatlan esemény, az F1 utáni legjobb dolog, méghozzá ingyen.

A szombaton és vasárnap (július 2-3.) rendezett eseményen reggeltől estig gyakorlatilag állandóan történik valami a pályán, az öt versenysorozat időmérői és futamai mellett sincs holtidő, autós kaszkadőrbemutató, veteránautók, kamionos demó és természetesen Forma-1-es bemutató is zajlik majd.

Hogy kik versenyeznek? Ott lesznek a hazai Lotus Ladies Cup női versenyzői az idén indult sorozat negyedik fordulójának keretében, az Elise-ekkel ismert a tévéképernyőkről ismert hölgyek is rajthoz állnak, a nézők megtudhatják, hogyan bánik a sportkocsival Ördög Nóra vagy épp a Barátok közt Zsófijaként ismert Kiss Ramóna.

Szintén zárt autós, de igen komoly széria a Renault Mégane Trophy, amelyen már profi versenyzők csapnak össze a francia márka csúcsgépeivel.

A formaautók iránt érdeklődők igazán el lesznek kényeztetve, hiszen három sorozat összecsapásait figyelhetik: a világ talán legelterjedtebb ilyen kategóriája, a Formula Renault 2.0 két bajnokságában rendeznek versenyeket, itt lesznek a közép-európai regionális bajnokság, az Alps pilótái és a WSR állandó szereplői, az Eurocup ifjoncai is.


A csúcs természetesen a Formula Renault 3.5, amelyet joggal szoktak az F1 egyik előszobájaként emlegetni, korábban Robert Kubica, Sebastian Vettel, Pastor Maldonado, Jerome D’Ambrosio és Karun Chandhok is itt tanulta a “szakmát”, és ma is számos F1-es kötődésű versenyző van a mezőnyben.

Aki kíváncsi a leendő Fomra-1-es pilótákra, megnézheti, hogyan megy a már idénre Toro Rossó-s bemutatkozásra esélyes Daniel Ricciardo, a szintén Red Bull-nevelt Jean-Eric Vergne, a Virgin kanadai tesztpilótája, Robert Wickens, a Team Lotus-os amerikai, Alexander Rossi, a Renault F1-es tesztpilótái, Fairuz Fauzy és Jan Charouz vagy a tavalyi bajnok, a Forma-1 potenciális második orosz versenyzője, Mihail Aljosin.

A Lotus Ladies Cupban a hölgyek tapasztalatlansága, a  Mégane Trophyban a dörzsölt profik zárt autóknál megszokott bátrabb test-test elleni manőverei, a Formula Renault-szériákban pedig az ifjoncok viszonylagos tapasztalatlansággal párosuló égető bizonyítási vágya garantálja, hogy minden egyes futam küzdelmes és izgalmas lesz.


Ahogy már írtuk, a versenyeken kívül és érdemes a pályára figyelni, a többszörös rali vb-futamgyőztes Jean Ragnotti valamint a Renault Sport sofőrjei is igen látványos kaszkadőrshow-t adnak, aki az igazi szörnyetegek iránt érdeklődik, a Renault versenykamionját is megnézheti és naponta háromszor a Lotus Renault Forma-1-es autója is végigrepeszt majd a Hungaroringen.

Természetesen az aszfaltcsíkon kívül is zajlik majd az élet: ritkán megtapasztalható élményt jelent a folyamatosan nyitott paddock, ahol a látogatók betekinthetnek a színfalak mögé, ugyanazt a betont taposhatják, mint az F1-esek pár héttel később, miközben szó szerint karnyújtásnyira kerülhetnek az autókhoz és a pilótákhoz.

A paddockon kívül a Renault az utcai autóit is kiálltja, akinek kedve van, autós szimulátoron vagy a kerékcsere-versenyen is kipróbálhatja magát, a legkisebbek pedig renault-s ugrálóvárban foglalhatják el magukat.

Belépők: kint a pályán, fent a neten vagy a Renault-szalonokban


A rendezvény népszerűségét bizonyítja, hogy az F1 után a Hungaroring leglátogatottabb eseménye, tavaly 135 ezren jártak a World Series by Renault-n. Ők már tudják, miért érdemes visszamenni, aki pedig még nem volt, ki ne hagyja, ingyen ennél jobb autós programot nem is tudunk ajánlani a nyárra.

A családi Renault-élményhez mindössze két tennivaló vár az érdeklődőkre: a World Series by Renault hivatalos oldalán regisztrálva vagy a legközelebbi márkakereskedőn keresztül megszerezni az ingyenes belépőt, hétvégén pedig a Hungaroring felé venni az irányt. Akinek erre nem jut ideje, az kint a pályán is hozzájuthat a belépőjegyhez.