Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 1
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 2

Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten

Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten

Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 59
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 60
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 61
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 62
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 63
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 64
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 65
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 66
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 67
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 68
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 69
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 70
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 71
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 72
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 73
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 74
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 75
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 76
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 77
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 78
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 79
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 80
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 81
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 82
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 83
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 84
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 85
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 86
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 87
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 88
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 89
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 90
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 91
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 92
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 93
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 94
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 95
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 96
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 97
Lilával a tervezett szakasz
A lila nyíl mutatja a helyszínt
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 100
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 101
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 102
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 103
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 104
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 105
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 106
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 107
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 108
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 109
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 110
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 111
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 112
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 113
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 114
Fotó megosztása:
Összekötik a magyar és a szlovák úthálózatot Keleten 115 Magyar-szlovák államközi megállapodást írtak alá a szlovákiai R4-es és a magyarországi M30-as gyorsforgalmi utak összekötéséről pénteken a kelet-szlovákiai Kenyhecen a két ország képviselői, Völner Pál magyar szakállamtitkár és Ján Figel szlovák szakminiszter.

“Megegyeztünk az úthálózat összekötésének helyében, de nem az időpontjában. A szlovák fél nevében mindenkit biztosíthatok arról, hogy az R4-es gyorsforgalmi út 2013-ra elkészül, úgy hogy használható legyen, hiszen abban az évben lesz Kassa Európa kulturális fővárosa” – jelentett ki Figel a dokumentum aláírásakor. Hozzátette: Szlovákia és Magyarország keleti régióinak egyaránt szükségük van a gazdasági fejlesztésre, de ehhez jó utak kellenek.

“Igyekszünk összehangolni beruházási terveinket a szlovák féllel. Szeretnénk például új hidat építeni Komárom és Révkomárom között. Kiemelt terveink közé tartozik az Ipoly-hidak építése is” – mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára. Leszögezte: Magyarország és Szlovákia együttműködése a közlekedés terén nagyon jó és magas színvonalú.

Ennek bizonyítéka az is, hogy június 24-től kezdve Sátoraljaújhelyen a gépkocsiforgalom előtt is megnyílik a szlovák-magyar határ, amelyet Magyarország és Szlovákia schengeni övezethez történt 2007-es csatlakozása óta csak gyalogosok, kerékpárosok használhattak szabadon – hangzott el a sajtótájékoztatón.

Szakértők szerint Szlovákiának fontos az R4-es gyorsforgalmi út, mert összeköti Kelet-Szlovákiát Magyarországgal és Romániával is. Kassa és a magyar határ mellett fekvő Miglécnémeti (Milhost) közötti R4-es út feladata az lesz, hogy biztonságosan átvezesse Kassától a magyar határig a kamionforgalmat, gyors összeköttetést teremtsen Kassa és Miskolc, lényegében Kelet-Szlovákia és Magyarország között. A magyar oldalon a Tornyosnémeti-Miskolc M30-as útszakasz kapcsolódik hozzá.

Figel azt mondta, hogy Magyarország az M30-as befejezését két évvel a szlovák R4-es befejezése után tervezi átadni. Az R4-es építésére pályázaton a Skanska társaság szerzett jogot, amely már meg is kezdte a munkát. A szlovákiai szakasz mintegy 14 kilométer hosszú, a tervezett költségek meghaladják a 78 millió eurót. Ezt az összeget részben az európai alapokból teremtik elő.

Az R4-es gyorsforgalmi út része a TEN-T transzeurópai úthálózatnak és a Balti-tengert a Fekete-tengerrel összekötő Via Carpatia transzeurópai közlekedési korridornak is.

Forrás: MTI