10 éves a Škoda RS jelzése, az évforduló megünneplésére a cseh márka brit leányvállalata egy különleges járművel készül. Az első Škoda RS bemutatása óta ugyanis 12 000 ilyen jelzésű modell kelt el Nagy-Britanniában, amivel a szigetország a sportos Škodák legnagyobb piaca.


A britek egy átalakított Octavia RS-t neveztek be az augusztus elején rendezendő Bonneville Speed Week-re, ahol egyetlen cél létezik: a legnagyobb végsebesség elérése a kiszáradt sóstó medrében. Az Octavia a 2,0 literes motorú sorozatgyártású autók mezőnyében indul.

Az autóba sorozatgyártású 2,0 literes turbómotor kerül, de a turbófeltöltőt nagy teljesítményű Garret szerkezetre cserélik, ugyanakkor a motor nem benzinnel, hanem metanol-víz elegyéből kevert versenyüzemanyaggal működik. Ezzel az eredeti 200 lóerő helyett képes 600 lóerős teljesítményre is, miközben a maximális nyomaték elérni a 450 Nm-t.

A tervek szerint az ötajtós kocsi képes lesz elérni a 200 mérföld/órás, azaz 322 km/órás sebességet is, csatlakozva a motorizáció egy különleges klubjához.

Persze nem elég a motort módosítani a sebesség eléréséhez. Az Ocatvia önzáró differenciálművel és állítható sportfutóművel is gazdagodik, utóbbi segítségével 80 mm-rel alacsonyabbra kerül a karosszéria. Búcsúznak az utcai abroncsok is, helyüket a Goodyear ilyen száguldáshoz fejlesztett 15 colos elemei veszik át és természetesen nem hiányoznak a légellenállás-csökkentő teli keréktárcsák sem.