1955-ben a brit legenda, Stirling Moss és újságíró navigátora, Denis Jenkinson Mercedes 300 SLR-jükkel megnyerték az ezer mérföldes olasz autóversenyt, a Mille Migliat. A 722-es rajtszámot 7 óra 22 perces rajtidőpontjuk után kapták. Ennek a sikernek az emlékére készítette az SLR 722 Editiont a Mercedes.

Merci 700 lóerővel 1
Merci 700 lóerővel 2

Merci 700 lóerővel

Merci 700 lóerővel

Merci 700 lóerővel 20
Merci 700 lóerővel 21
Merci 700 lóerővel 22
Merci 700 lóerővel 23
Merci 700 lóerővel 24
Merci 700 lóerővel 25
Merci 700 lóerővel 26
Merci 700 lóerővel 27
Merci 700 lóerővel 28
Merci 700 lóerővel 29
Merci 700 lóerővel 30
Merci 700 lóerővel 31
Merci 700 lóerővel 32
Merci 700 lóerővel 33
Merci 700 lóerővel 34
Merci 700 lóerővel 35
Merci 700 lóerővel 36
Fotó megosztása:
Merci 700 lóerővel 37


Az Edo Competition most kezelésbe vette a gépet és a nevéhez igazította a teljesítményt. Maradt az 5,5 literes kompresszoros motor, de átalakult a szívórész, új sportkipufogó kapcsolódik hozzá és változott a vezérlőelektronika is.

Köszönhetően a módosításoknak az eredeti 650 lóerős teljesítmény 722-re emelkedett, miközben a V8-as maximális forgatónyomatéka eléri a 890 Nm-t. A pluszteljesítmény hatására még gyorsabb az SLR, a korábbinál két tizeddel hamarabb, mindössze 3,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet. Álló helyzetből indulva mindössze 24,5 másodperc után már a 300-as jelzésen is túl van a sebességjelző mutatója, amelyet végül az elektronikai korlátozás állít meg 345 km/óránál.

Az erősebb motor mellé visszafogott optikai és némi kényelmei frissítés is jár. Alcantarával vonták be a kormányt az ülések egyes részeit, miközben karbonszálas elemek díszítik az utasteret. Az új fedélzeti elektronika már navigációs rendszert, TV-t, tolatókamerát és vezeték nélküli kapcsolatot is rejt.