2011. január 1. és március 31. között összesen 2 937 személysérüléses közúti baleset történt, 0,7 %-kal, azaz 20 esettel több, mint 2010. azonos időszakában. Kedvező adatok olvashatók a halálos és a súlyos kimenetelű balesetek terén, ahol a csökkenés mértéke – a felsorolás sorrendjének megfelelően – 17,7 % (141 esetről 116-ra), illetve 4,0 % (843-ról 809-re). A könnyű sérüléssel járó közúti balesetek számában kis mértékű, 4,0 %-os növekedés tapasztalható (1 933-ról 2 012-re). Kedvező hír, hogy idén március végéig a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 158 főről 130 főre csökkent.
Az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek számában is pozitív változás tapasztalható, hiszen a tavalyi 327-el szemben idén március 31-ig 298 ittas baleset történt. Ennek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya 11,2 %-ról 10,1 %-ra esett vissza. Ez az arány úgy értelmezhető, hogy átlagosan számolva minden tizedik közúti balesetet ittas személy okoz.

A közúti balesetek túlnyomó részét, mintegy 70 százalékát a személygépkocsi-vezetők okozták, persze a közúti forgalmon belül ennek a közlekedői csoportnak a legmagasabb az aránya. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9 %-ának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek. A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya az első negyedévben, két hideg téli hónap ellenére is elérte a 6 %-ot (185 balesetet okoztak kerékpárral). A motorkerékpárosok összesen 132 balesetet okoztak. Magyarország közlekedéspolitikai programjának célja, hogy 2001-hez képest 2015-ig 50 százalékkal csökkenjen a személyi sérüléses balesetek és a közúti balesetben meghalt emberek száma. Ha 2011 első negyedévének adatait a bázisévnek tekintett 2001 azonos időszakával hasonlítjuk össze, akkor megállapítható, hogy a személyi sérüléses balesetek száma 16,7 százalékkal, a balesetekben meghaltak száma 45,1 százalékkal csökkent.