A hitelromboló visszahívási akciók után a fogyasztói hűség és az agresszív vevőcsalogató akciók mentették meg a Toyotát attól, hogy veszteségessé váljon – hangzott el az ABC News hírcsatorna keddi elemzésében.

Sok akcióval csalogatták be a vevőket

Sok akcióval csalogatták be a vevőket

Sok akcióval csalogatták be a vevőket


Szakértők szerint a japán autógyárat megrendítették a sorozatos visszahívások. A cég legutóbb alig két hete jelentette be, hogy motorhiba miatt 270 ezer autót rendel vissza; megállapították, hogy az érintett Lexus és Toyota luxusmodelleknél a szeleprugók hibásak, ami rendellenes zajjal és a motor leállásával jár. A Toyota tavaly ősz óta több mint 10 millió autóját hívta vissza különféle meghibásodási lehetőségek, köztük a gázpedál beragadásának kockázata miatt.

“Tudom, hogy erősen bírálták őket mostanában, de fantasztikus autókat gyártanak” – idézett egy jellemző véleményt az ABC News.

A Toyota eladásai 11 százalékkal növekedtek júniusban az egy évvel korábbihoz képest. Az Edmunds piackutató cég szerint a Toyota-vásárlók jelentős része nem vesztette el bizalmát, az új autók forgalmának 49 százalékában régi Toyotákat cserélnek be a tulajdonosok. Ez meghaladja a tavalyi 42 százalékot.

Tíz millió autót kellett visszarendelni a szervizbe

Tíz millió autót kellett visszarendelni a szervizbe

Tízmillió autót kellett visszarendelni a szervizbe


Sokaknak van Toyotájuk, mindig biztonságban érezték magukat kocsijukban, és úgy gondolják, hogy a visszahívások elszigetelt esetek – mutatott rá Jessica Caldwell, az Edmunds vezető elemzője, hozzátéve, hogy a japán gyár olyan akciókat – például kamatmentes hitelt vagy a járművek lízingelésére jelentős engedményeket – kínál, amelyeket a vásárlók nem akarnak elszalasztani.

A Toyota márciusban – amikor kiterjedten reklámozta az akciókat – meg is előzte az eladások tekintetében a Fordot és megközelítette a General Motorst. Ezeknek az agresszív akcióknak viszont ára volt: a vállalat minden egyes eladott járműre átlagosan csaknem 2800 dollárt költött. Ez az összeg 2008 márciusában 838 dollár volt.

A Toyotába vetett bizalom megrendülését némileg ellensúlyozta a kiterjedt reklámkampány is, amellyel a vállalat a visszahívások előtti tekintélyére emlékeztette a fogyasztókat. Az IHS Automotive piackutató intézet elemzője szerint a kampány egyértelműen sikeres volt, a vásárlókhoz eljutott az az üzenet, hogy bár a Toyotának voltak nehézségei, még mindig olyan autókat gyárt, amelyeket milliók szeretnek. A szakértő figyelmeztetett ugyanakkor: a Toyota helyzete megingott, elveszítette korábbi hírnevét, és a fiatalabb nemzedékek már kételkedőbbek.

Forrás: MTI