Új középkategóriás autóval jelentkezik a Peugeot: a 407 utódjaként elkészült az 508. A Peugeot-nál nincs csúsztatás, a modell egyből kétféle karosszériával érkezik, a szedán mellett azonnal lesz kombi is. A lépcsőshátú 4,79 méter hosszú, ami megfelel a konkurenciának, hiszen a VW Passat hosszúsága 4,76, az Opel Insigniáé 4,83 méter. A SW néven érkező kombi 4,81 méteres.


Ahogy a PSA konszern másik márkája, a Citroën a C5-nél, úgy a Peugeot is a németes visszafogottság felé mozdult el. Az autó formájába nehéz belekötni, a sportosság épp úgy jellemző rá, mint az elegancia. A kidolgozásra a minőségi és igényes jelzőket használja közleményében a francia gyártó. Az utastérről annyit mondanak, hogy tágas és kényelmes, a csatolt fotó viszont azt is elárulja: nem néz ki rosszul.

Új generációs stop-start

Műszaki szempontból sem bőbeszédű a Peugeot, a teljesítmény, az élénkség, valamint a fogyasztás és az emisszió tekintetében is kiemelkedő motorokat ígérnek. Ami tény, hogy az 508-ból is készül úgynevezett e-HDi kivitel, amely második generációs Stop&Start rendszert takar. Ez már nemcsak az autó álló helyzetében állítja le a motort, hanem lassú gurulásnál is.

A bevezetés után HYbrid4 technikával bővül a kínálat. A 200 lóerős összteljesítményre képes rendszerrel az 508 kevesebb, mint 4 liter üzemanyaggal beéri.

Összkerekes dízel hibrid

Megjött a Peugeot 508 3


Korábban a Peugeot már elárulta a HYbrid4 összeállítását. A szerint a 167 lóerős dízelmotor a kocsi orrában szerepel és az első kerekeket hajtja, míg a 37 lovas villanymotor hátul kapott helyet és a hátsó tengelyre juttat nyomatékot. A dízelmotor 300 Nm nyomatékot fejt ki elöl, míg a villanymotor 200-at hátul.

A motorok külön-külön és együtt is működhetnek, így 4×4-es hajtást létrehozva. Az elektromos energiát biztosító, nikkel-fémhidrid (ni-mh) akkumulátor a csomagtér padlója alatt van, amelyet lassításkor a villanymotor a generátorként működve tölt. A kocsi tisztán villanymotorral elektromos autóként is közlekedhet.

Az új Peugeot 508-at október elején a Párizsi Autószalon alkalmából mutatják be először a nagyközönségnek, forgalmazása 2011 elején kezdődik. Az európai modelleket Franciaországban gyártják, a Kínába, a világ legnagyobb piacára szánt modellek a helybeli Wuhanban készülnek.