A Porsche Turbo gyári automata sebességváltója 700 lóerőt visel el, a Switzer viszont 811 lóerős teljesítménycsomagot dolgozott ki az autóhoz. A probléma adott.

2,8 másodperc alatt sprintel

2,8 másodperc alatt sprintel

2,8 másodperc alatt sprintel


“Amikor bemutattuk a P800 csomagunkat a Porsche Turbóhoz, amely több mint 800 lóerőt teljesít, az átalakítást limitálnunk kellett a kézi sebességváltóval készülő modellekre” – mondta Tym Switzer cégvezető. “Ez nem elégítette ki azokat az ügyfeleinket, akik automata váltóval szerelt autójukból akartak igazi sprintert faragni és persze mi sem elégedtünk meg.”

Az amerikai tuningcég eleinte a sebességváltó átprogramozásával próbálkozott, hogy szabályozza a fémet roncsoló nyomatékot és teljesítményt. Ám hosszas munka után belátták: nem megy. Itt valami több kell, mint elektronikai varázslat.

Nekiláttak és átalakították a gyári sebességváltót. Európai és amerikai segédlettel sikerült megoldani, hogy bírja a terhelést. Az első adatok szerint az automata váltós Turbo 2,8 másodperc alatt gyorsul 0-60 mph (96 km/óra) között.

Már ez is a legjobb szupersportkocsik közé emeli a járművet, de Switzer fogadkozik. “Az autó hangolása még tart, de biztosítottuk ügyfeleinket, hogy a Bugatti-vadász hamarosan elkészül, és azok a srácok nem szeretnek veszíteni.” Ehhez persze kell még dolgozni, hiszen a Bugatti 2,5-2,6 másodperc alatt gyorsul százra.

Switzer nem akarta megtartani magának a váltó titkát, hajlandó azt más cégeknek is átadni, mint mondják, a TechArtnak vagy a 9ff-nek is szüksége lehet rá, ők is hasonló problémával küzdöttek eddig. A technika azonban nem olcsó, a váltó átalakítása 8000 dollárba (1,7 millió forintba) kerül. Azoknak viszont, akik a leggyorsabb utcán is használható sportkocsit akarják, biztos nem sok.