Hamarosan megkezdődik a McLaren új sportkocsija, az MP4-12C forgalmazása. A gyártó nem csinál belőle titkot, hogy több típusból álló modellportfólió összeállításán dolgozik. Bizonyosan készül a 12C nyitható tetős kivitele is, ám a gyártó gőzerővel dolgozik a legendás F1 utódjának megalkotásán is, amely a márka második autója lesz.

Azonos szín, de az C12 nem az F1 utódja

Azonos szín, de az C12 nem az F1 utódja

Azonos szín, de az C12, nem az F1 utódja


A brit Autocar – egy belső informátortól – úgy tudja, az eredetileg tervezett 2014-es bemutató helyett már két évvel korábban leleplezik az új szupersportkocsit. A brit cég – hasznosítva a Forma-1-ben szerzett tapasztalatait – az autóiparban szokatlanul gyors fejlesztési tempóban dolgozik.

A világ leggyorsabb autója címet sokáig őrző elődjéhez hasonlóan az új F1 is középmotoros kialakítású lesz, a váz magját az MP4-12C-hez hasonlóan az egy darabból készülő karbon utascella adja. Ahogy az 1992-ben bemutatott F1, úgy utódja is fő fegyvereként az alacsony súlyt használja majd, amihez bizonyosan brutális – 700 lóerő feletti – teljesítményt párosítanak majd.

A szintén karbonból készült karosszéria kialakításakor egyes részleteket átemelnek majd a legendás autóból, de arról még nem született döntés, hogy az ülésrendet is örökölné az új szupersportkocsi. Az F1 ugyanis abban is újító volt, hogy nem kettő, hanem háromszemélyes kabint kapott, a pilóta elöl középen ült és ketten kissé mögötte, mellette.

Ellentétben a MP4-12C modellel, az F1 limitált darabszámban készül, olyan autókkal kíván versenyezni, mint a Ferrari Enzo vagy a Lamborghini Reventón utódja. Ennek megfelelően az ára is csak a leggazdagabbak számára teszi elérhetővé.