Hamarosan megkezdődik a McLaren új sportkocsija, az MP4-12C forgalmazása. A gyártó nem csinál belőle titkot, hogy több típusból álló modellportfólió összeállításán dolgozik. Bizonyosan készül a 12C nyitható tetős kivitele is, ám a gyártó gőzerővel dolgozik a legendás F1 utódjának megalkotásán is, amely a márka második autója lesz.

1992-ben mutatkozott be
1992-ben mutatkozott be

Utódot kap a McLaren F1

Utódot kap a McLaren F1

1992-ben mutatkozott be
Azonos szín, de az C12 nem az F1 utódja
Új önálló modell a Mclarentől
Fotó megosztása:
Azonos szín, de az C12 nem az F1 utódja

Azonos szín, de az C12 nem az F1 utódja

Azonos szín, de az C12, nem az F1 utódja


A brit Autocar – egy belső informátortól – úgy tudja, az eredetileg tervezett 2014-es bemutató helyett már két évvel korábban leleplezik az új szupersportkocsit. A brit cég – hasznosítva a Forma-1-ben szerzett tapasztalatait – az autóiparban szokatlanul gyors fejlesztési tempóban dolgozik.

A világ leggyorsabb autója címet sokáig őrző elődjéhez hasonlóan az új F1 is középmotoros kialakítású lesz, a váz magját az MP4-12C-hez hasonlóan az egy darabból készülő karbon utascella adja. Ahogy az 1992-ben bemutatott F1, úgy utódja is fő fegyvereként az alacsony súlyt használja majd, amihez bizonyosan brutális – 700 lóerő feletti – teljesítményt párosítanak majd.

A szintén karbonból készült karosszéria kialakításakor egyes részleteket átemelnek majd a legendás autóból, de arról még nem született döntés, hogy az ülésrendet is örökölné az új szupersportkocsi. Az F1 ugyanis abban is újító volt, hogy nem kettő, hanem háromszemélyes kabint kapott, a pilóta elöl középen ült és ketten kissé mögötte, mellette.

Ellentétben a MP4-12C modellel, az F1 limitált darabszámban készül, olyan autókkal kíván versenyezni, mint a Ferrari Enzo vagy a Lamborghini Reventón utódja. Ennek megfelelően az ára is csak a leggazdagabbak számára teszi elérhetővé.