A Nissan az év második felében kezdi forgalmazni az Infiniti M szedán benzin-villanymotor hibrid hajtású verzióját. A Nissan jókora késéssel jelent meg saját hibrid technológiájával a Toyota és Honda autógyárakhoz képest, de állítása szerint saját rendszere jóval nagyobb üzemanyag-megtakarítást eredményez versenytársainál, ráadásul a lényegesen egyszerűbb technológia miatt alacsonyabb többletköltséggel.


Az autógyárak jellemzően 30 százalék körüli üzemanyag-megtakarítást érnek el az autót villanymotorral mozgatni képes full-hibrid technológiai rendszerekkel, illetve 15 százalék körülit a villanymotort csak kisegítőként használó mild-hibrid technológiák alkalmazásával. A Nissan ezzel szemben 60-90 százalékos üzemanyag-megtakarítás elérését tűzte ki célul. Egyelőre ott még nem tartanak, a gyár szerint hibrid Infiniti M üzemanyag-fogyasztása megfelel majd egy kompakt autó fogyasztásának.

A Nissan hibrid rendszere hasonlít a VW duplakuplungos váltójához, ugyanis egy külön tengelykapcsoló választja el a benzinmotort a villanymotortól annak érdekében, hogy kizárólag villanymotorral lehessen haladni, amikor az akkumulátorok fel vannak töltve. A kocsiba a 3,5 literes benzinmotor mellé kerül a 68 lóerős, illetve 270 Nm nyomatékú elektromos szerkezet.

A rendszer elektronikus szabályozása gyakrabban teszi lehetővé a benzinmotor üresjáratban futtatását, jelentős mértékben csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást. A tesztelések során szerzett tapasztalatok alapján a benzinmotor városi forgalomban csak az üzemidő felében működött.

A 43 százalékban a francia Renault tulajdonában lévő Nissan az idén decemberben mutatja be Leaf elektromos modelljét. Jelenlegi egyetlen hibrid modellje, az Altima szedán hibrid verziója a Toyota technológiáját alkalmazza. A lényegesen egyszerűbb technológia eredményeképpen az új rendszer nagyjából 30 kilogrammal könnyebb a Toyota hajtásláncánál.

Forrás: MTI