Az autók virágkora még csak most következik” – mondta Dieter Zetsche a Daimler vezérigazgatója a Handelsblatt által rendezett tanácskozáson Münchenben. A Daimler vezére szerint maga sem hitte volna, hogy a 2009-es válságév után ilyen hamar magára találjon a német autóipar. Rámutatott azonban, hogy a gazdasági helyzet javulása még számos kockázatot hordoz magában.


“Száz százalékos biztonsággal persze semmit nem állíthatunk” – mondta. “A jelek azonban a helyzet további javulására utalnak. Az év első felében különösen a prémiumkategóriás márkákat gyártó német vállalatok értek el sikereket.”

“Az idei év egyike lehet legjobbaknak az autóipar történetében” – mondta Dieter Zetsche. “Június akár rekordhónapnak is bizonyulhat a Daimler számára.” A prémium kategória manapság különösen dinamikusan fejlődik.Komoly sikereket ért el az elmúlt hónapokban a BMW és az Audi is.
 
A prémium kategóriás márkák iránt elsősorban Ázsia támaszt magas keresletet. “Kína ebben kulcsszerepet játszik.” Ez igaz az autóipar jövője szempontjából meghatározó jelentőségű technológiai fejlesztésekre is. A Daimler emiatt is folytat együttműködést a kínai BYD autógyárral elektromos autók fejlesztésére.
 

Az autóipar aranykora következhet 3


A kínai piac a világ legnagyobbja. Nagy népszerűségnek örvendenek a német luxusmárkák az ázsiai országban, komoyl nyereséghez juttatva a gyártókat. Az Audi egymaga több mint 100 ezer autót adott el az év első felében és az idén át kívánja lépni a 200 ezres eladási számot. A BMW több mint 75 ezer autót adott el Kínában ugyanezen idő alatt és az egész évben 120 ezer autót tervez értékesíteni.

Az új, környezetbarát hajtási technológiák kifejlesztése azonban hatalmas kihívásokat támaszt – hangsúlyozta ki Dieter Zetsche. Tovább kell fejleszteni a belsőégésű motorokat, holott ezeknek hosszú távon már nincs jövője. Ezzel egyidőben dolgozni kell az alternatív hajtásokon is, amelyek azonban  belátható időn belül még nem lesznek gazdaságosan előállíthatóak és üzemeltethetők. A legnagyobb kihívást az akkumulátorok tömege, előállítási költsége és a feltöltés időtartama támasztja.

Forrás: MTI