Szélesíteni akarja együttműködését a Volkswagennel a Katar Holding, a csoport egyik fő részvényese. A Katar képviseletében a Volkswagen felügyelőbizottságában helyet foglaló Hussain Ali Al-Abdullah a Capital című német gazdasági magazinnak elmondta: elképzelhetőnek tart további közös beruházásokat, és támogatni kívánja a VW-t abban, hogy többségi részesedést szerezzen a Suzukiban. További részleteket azonban nem közölt.

Elsősorban kisautókat gyárt a Suzuki

Elsősorban kisautókat gyárt a Suzuki


A kijelentés azért érdekes, mert bár mindenki egy Suzuki-felvásárlást vizionált tavaly a VW-Suzuki együttműködés aláírásakor, a japán gyár vezetője egyértelműen úgy nyilatkozott, nem lesznek a VW-csoport tizenkettedik márkája és nem lesz német vezetés a cégnél. 

Európa legnagyobb autóipari csoportja tavaly év végén szerzett 20 százalékos részesedést a Suzukiban. Az együttműködés nyomán elvileg a Suzuki a kisautókra vonatkozó tapasztalatait osztja meg a Volkswagennel, amely a hibrid és elektromos autók, valamint a modern belső égésű erőforrásokkal szerzett tudását teszi az üzletbe. 

Motorok terén is jártas a Suzuki

Motorok terén is jártas a Suzuki


Vajon a Volkswagennek más célja is vannak? Könnyen elképzelhető, a Suzuki illene a márka portfóliójába. A japán gyár különösen sikeres a kisautók terén, ugyanakkor a világ egyik legjobb motorkerékpár-gyártója, ha előbbi nem is, utóbbi nagy értéket jelenthet a VW szemében. Az olcsóbb modellek, a drágább luxusautók, a sportkocsik, a kamionok terén is komoly potenciállal rendelkező VW AG-nek nincs motoros divíziója.  

(Katar a Porsche Holding és Alsó-Szászország tartományának kormánya után a harmadik legnagyobb részvényes a Volkswagenben.) 

 Forrás: MTI