Várhatóan 2012-ben érkezik a Volkswagen Golf hetedik generációja. A brit Autoexpress számítógépes vázlatokon mutatta meg, szerintük milyennek kell elképzelnünk az autót. Véleményük szerint a januárban bemutatott VW kupé tanulmány egyes jegyei köszönnek vissza az autón, amely természetesen megtartja eredeti jellegét.

Hivatalosan annyit tudni, amit Walter da Silva, a VW főtervezője elárult: az új Golf alacsonyabb és szélesebb lesz, mint elődje. Több él határozza majd meg a formáját és összességében sokkal dinamikusabb jelenség lesz, mint eddig. Persze ennek ellenére nem hisszük, hogy a Golf szakítana az utolsó négy generációt meghatározó formával.

Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.

A hetes technikáját rejti


Sokkal lényegesebb az új moduláris padlólemez bevezetése, amely lehetővé teszi többféle motor, benzines, dízel, hibrid, elektromos, illetve első- és összkerékhajtás használatát is, ugyanakkor jelentősen költséghatékony. A különleges padlólemez sokféle nyom- és tengelytávolság alkalmazásához megfelelő, így a VW-konszern várhatóan 60 modellnél is beveti. Ennek köszönhetően sok millió jármű alkatrészei 65-70 százalékban azonosak lehetnek.

A hagyományos három- és ötajtós ferdehátú, illetve kombi mellett a Passat CC mintájára készül a Golfból négyajtós kupé, de lesz újra kabrió modell is.

Ha valaki az Év Autója zsűri tagja, azt olyan alkalmakra is meghívják, ahova mást nem. Mint most, a Golf VII-es előzetes bemutatójára, ahol még arra is lehetőség nyílt, hogy beüljek a VW legnagyobb újdonságába. Igaz, kívülről még így sem láttam, mert úgy letakarták, mint egy drága műkincset.

Sportosabb küllem, de a lényeg belül van


Motorjai között természetesen ott lesznek a jelenlegi kis hengerűrtartalmú turbós benzinesek és dízelek, de új háromhengeres változatok is várhatóak. Amelyektől nem csökken a dinamika, mert az új Golf könnyebb lesz a jelenleginél. A hibrid és elektromos variánsok a belső égésű motorokkal együtt a bemutatkozástól elérhetőek lesznek. A nagy takarékoskodáson túl persze megmaradnak a sportos GTI és R modellek is.

További információkat olvashat a hetedik generációs Golfról erre a linkre kattintva.
30