Különlegességet készít a Focus RS-ből a Ford. Még erősebb, még gyorsabb kivitelt faragtak az amúgy sem épp hétköznapi ferdehátúból. Hogy még különlegesebb legyen, mindössze 500 darab készül belőle. Továbbra is a Volvo-eredetű, 2,5 literes, öthengeres turbómotor szolgáltatja az erőt, de nagyobb töltőlevegő-hűtővel és új légszűrővel kiegészítve. Más a kipufogó, a benzinpumpa és a motorvezérlés is.  

5,6 másodperc alatt gyorsul százra

5,6 másodperc alatt gyorsul százra

5,6 másodperc alatt gyorsul százra


Ennek köszönhetően az RS-hez képest sokat erősödött a csudafóka. 305 helyett immár 350 lóerő a motor teljesítménye. A maximális nyomaték 440 newtonméterről 460-ra emelkedett. A pluszteljesítmény hatására a módosított Focus RS 0,3 másodperccel hamarabb, 5,6 másodperc alatt képes százra gyorsulni.

Látszik, hogy még új a kocsi: a végsebessége körül még vannak kérdések. Miután a Ford leírja, hogy az autó végsebessége ugyanúgy 263 km/óra, mint a többi RS-é, az adattáblában már 265 km/órát ad meg. Na de ez legyen a legkevesebb.


Sejtelmes gyári étvágygerjesztő videó – profi sofőrrel, magánúton (na persze!)

Nemcsak a motortérben új a továbbfejlesztett RS, külsőleg is más. Nem a karosszéria, csupán a fényezés; ezt a limitált darabszámú változatot ugyanis csak matt fekete színben és hozzá illő fekete, 19 colos felnikkel szállítják. Így aztán igen feltűnőek a méretes féktárcsák és a piros féknyergek. 

Piros ülésekkel

Piros ülésekkel

Piros ülésekkel


A piros az utastérben is feltűnik, mint díszítés. Pirosak a Recaro sportülések, piros a cérna a kormány varrásán és a sebességváltón.

Az autót, amelyet Focus RS 500 névre kereszteltek, a Lipcsei Motor Show-n leplezik le. (A kiállítás április 9-én nyitja meg kapuit.)

Mindegyik RS 500 sorszámozott, a Ford előre meghatározta, hogy az egyes országok mennyit kaphatnak belőle. Az első számú piac Nagy-Britannia, ahová 101 dararab jut. Magyarországra hat darab érkezik.