Két éve még koncepcióautóként kapott villanymotort a Volvo C30. Most kész a prototípus. Akkor az 1,6-os benzinmotor mellett a kerekekbe került egy-egy villamos szerkezet, hagyományos erőforrás mára nincs benne csak egy elektromos a kocsi orrában.

Új jelzéseket kel tanulnunk

Új jelzéseket kel tanulnunk

Új jelzéseket kel tanulnunk


Itt a hangtalanul, nulla CO2-kibocsátással üzemelő Volvo C30 BEV, azaz Battery Electric Vehicle, vagyis azakkumulátorról üzemelő villanyautó. Ez az első működőképes elektromos autó a Volvónál. Azért választották a C30-ast, mert ez a vállalat legkönnyebb, illetve leginkább városi közlekedésre ideális modellje. Előbbi az energiatakarékosság miatt, utóbbi a villanyautók felhasználási terülte miatt fontos.

A lítiumion teleppel felvértezett jármű 150 kilométert tud megtenni ideális esetben. A Volvo számításai szerint ez az európai autósok 90 százalékának elég napi használatban. Padlógázzal 11 másodperc alatt gyorsul százra a C30 BEV, végsebessége pedig 130 km/óra. Az üzemanyagtank helyére beszerelt akkumulátorokat normál 230 voltos hálózatról lehet tölteni. Nagyjából nyolc órát kell bedugva tartani a 100százalékos eredményig.

Alulra kerülnek a nehéz akksik

Alulra kerülnek a nehéz akksik

Alulra kerülnek a nehéz akksik


A Volvo reálisan látja a villanyautók jövőjét, úgy vélik egyelőre ugyan nem játszanak fontos szerepet ezek a járművek, de ahogy a benzinárak emelkednek és a szén-dioxid-kibocsátás egyre nagyobb problémát okoz, felértékelődnek. Fontosabb szerepet szánnak ugyanakkor a hibrideknek, a nagyobb teljesítmény és a hosszabb hatótávolság miatt. Saját konnektorról is tölthető hibridjük 2012-ben kerül az utcára.