Kevesebb a baleset az autópályákon 1
Kevesebb a baleset az autópályákon 2

Kevesebb a baleset az autópályákon

Kevesebb a baleset az autópályákon

Kevesebb a baleset az autópályákon 59
Kevesebb a baleset az autópályákon 60
Kevesebb a baleset az autópályákon 61
Kevesebb a baleset az autópályákon 62
Kevesebb a baleset az autópályákon 63
Kevesebb a baleset az autópályákon 64
Kevesebb a baleset az autópályákon 65
Kevesebb a baleset az autópályákon 66
Kevesebb a baleset az autópályákon 67
Kevesebb a baleset az autópályákon 68
Kevesebb a baleset az autópályákon 69
Kevesebb a baleset az autópályákon 70
Kevesebb a baleset az autópályákon 71
Kevesebb a baleset az autópályákon 72
Kevesebb a baleset az autópályákon 73
Kevesebb a baleset az autópályákon 74
Kevesebb a baleset az autópályákon 75
Kevesebb a baleset az autópályákon 76
Kevesebb a baleset az autópályákon 77
Kevesebb a baleset az autópályákon 78
Kevesebb a baleset az autópályákon 79
Kevesebb a baleset az autópályákon 80
Kevesebb a baleset az autópályákon 81
Kevesebb a baleset az autópályákon 82
Kevesebb a baleset az autópályákon 83
Kevesebb a baleset az autópályákon 84
Kevesebb a baleset az autópályákon 85
Kevesebb a baleset az autópályákon 86
Kevesebb a baleset az autópályákon 87
Kevesebb a baleset az autópályákon 88
Kevesebb a baleset az autópályákon 89
Kevesebb a baleset az autópályákon 90
Kevesebb a baleset az autópályákon 91
Kevesebb a baleset az autópályákon 92
Kevesebb a baleset az autópályákon 93
Kevesebb a baleset az autópályákon 94
Kevesebb a baleset az autópályákon 95
Kevesebb a baleset az autópályákon 96
Kevesebb a baleset az autópályákon 97
Lilával a tervezett szakasz
A lila nyíl mutatja a helyszínt
Kevesebb a baleset az autópályákon 100
Kevesebb a baleset az autópályákon 101
Kevesebb a baleset az autópályákon 102
Kevesebb a baleset az autópályákon 103
Kevesebb a baleset az autópályákon 104
Kevesebb a baleset az autópályákon 105
Kevesebb a baleset az autópályákon 106
Kevesebb a baleset az autópályákon 107
Kevesebb a baleset az autópályákon 108
Kevesebb a baleset az autópályákon 109
Kevesebb a baleset az autópályákon 110
Kevesebb a baleset az autópályákon 111
Kevesebb a baleset az autópályákon 112
Kevesebb a baleset az autópályákon 113
Kevesebb a baleset az autópályákon 114
Fotó megosztása:
Kevesebb a baleset az autópályákon 115 Az elmúlt évek során regisztrált pályaesemények értékelése és a közlekedésbiztonsági statisztikai mutatók alapján elmondható, hogy az útkategóriák közül az autópályák forgalombiztonsága a legkedvezőbb – derül ki az Állami Autópálya Kezelő Zrt. közleményéből. A cég mérései szerint a hazai autópályákon gyakorlatilag háromszor kisebb a baleseti kockázat, mint az országos közutakon, ugyanakkor az egyes balesetek átlagosan súlyosabbak, hiszen a forgalom átlagsebessége is lényegesen nagyobb.
 
2008-ban kilenc százalékkal emelkedett a futásteljesítmény az ÁAK által kezelt gyorsforgalmi úthálózaton. A növekvő forgalom és a tavaly 80 kilométerrel bővült úthálózat ellenére a személyi sérüléses balesetek száma enyhe, egyszázalékos csökkenést mutat. Ha az összes, így az anyagi káros balesetet is vizsgáljuk, akkor közel 16%-os csökkenést figyelhetünk meg. A halálos kimenetelű pályaesemények száma 8 %-kal csökkent. Míg 2007-ben 37, 2008-ban 34 ilyen eset történt.
 
A balesetek kiváltó okait vizsgálva elmondható, hogy a korábbi évekhez hasonló a helyzet. Az első helyet továbbra is a figyelmetlen vezetés (24%), a másodikat a követési távolság be nem tartása (20%) foglalja el.

Mivel a halálos balesetek jelentős része akkor történik, amikor a járművek egymást utolérve ütköznek, ezért az autópálya-kezelő a jövőben nagyobb arányban kívánja használni a követési távolság betartására utaló figyelmeztető jelzéseket. Ennek egyik jeleként az M0-s autóút déli szektorában elektronikus torlódásveszélyre figyelmezető rendszert telepítenek az idei évben.