Októberben, az Isztambuli Autókiállításon mutatkozik be Európának a vadonatúj Honda City. Bár nálunk csak 2005-ben jelent meg a jelenlegi, de Ázsiában már 2002 óta kapható volt, ezért kerül leváltásra. Ezúttal azonban hozzánk is szinte azonnal érkezik.

Nemcsak ebben hoz újat a kocsi, de radikálisan eltávolodik az előző generációs modell megjelenésétől is. Míg az egy a Jazzből faragott praktikus, de nem igazán szép négyajtós volt, addig az új kompakt szedán sokkal önállóbbnak és igazán vonzónak mutatkozik. Ebben persze szerepe van az Accordéhoz hasonló elemek alkalmazásának is.

Az áttervezett külső mellett új az 1,4-es motor is, amely megegyezik az új Jazzben szereplővel, így a korábbinál 17 lóerővel erősebb, azaz 100 lóerős.


Ezzel a többletteljesítménnyel az új City a korábbinál jobban gyorsul mind a kézi, mind az automata váltóval. Előbbivel 11,8, utóbbival 14,7 másodpercig tart a százas sprint. Míg a manuális váltó a korábbi egység módosított változata, addig az automatikus vadonatúj, amelynél a fokozatok a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is kapcsolhatók.

Nemcsak műszaki szempontból nő elődje fölé az új City, de a gyártó ígérete szerint a felhasznált anyagok minősége, az esztétika és a funkcionalitás terén is. Az utastérben több tárolóhely és kényelmesebb ülések várják az utazót.  

A vadonatúj Honda City forgalmazása 2009 első negyedévében kezdődik Magyarországon.