Hannoverben tegnap este a Volkswagen bemutatott egy pickuptanulmányt, amely elsősorban vízi vagy katasztrófamentőknél tenne jó szolgálatot. A fényhíddal és szirénával felvértezett járműben külön helyet alakítottak ki a defibrillátornak, a mentőöveknek, de poroltó, balta erővágó és neoprénruha is kapott egy-egy rekeszt.

Azonban ennél sokkal többről van szó, a koncepcióautó ugyanis a jövőre szériában is megjelenő jármű hírnöke. Ezzel a Volkswagen egy olyan piacot akar meghódítani, ahol elsősorban a japán gyártók uralnak (Toyota Hilux, Nissan Navara, Mitsubishi L200) Az autót alapvetően a fejlődő országoknak szánják, így az elsődleges piac Dél-Amerika és Afrika, de Európában is bemutatják. Ennek megfelelően a járművek Argentínában készülnek.


Természetesen lesz belőle személyautós változat is, de főként teherjárműnek szánják. Várhatóan nemcsak dupla, de szimpla kabinnal is gyártják majd. Az egyszerűbb modellek hátsókerék-hajtással kerülnek forgalomba, de elérhető lesz 4×4-es kivitelben is. A tanulmányautó 5,18 méter hosszú, amelyből 1,55 méter jut a platónak, amelyre felfér egy szabvány európai raklap.

Egyelőre részletes információk nincsenek a motorokról, de a gyár közlése szerint a legújabb fejlesztésű common-rail TDI-k, illetve a közvetlen befecskendezésű benzinmotorok szerepelnek benne. A VW célja, hogy mércét állítson a fogyasztás és károsanyag-kibocsátás tekintetében, így a jármű átlagfogyasztását nyolc liter alattira tervezik.