Száguldás és bukás Mauritániában!
Száguldás és bukás Mauritániában!

Száguldás és bukás Mauritániában!

Száguldás és bukás Mauritániában!

Száguldás és bukás Mauritániában!
Kis Sándor már a 25. helyen tart az összetett versenyben
A motorosoknál Carlo de Gavardo volt a leggyorsabb, ez volt a motoros harmadik dakaros szakaszgyőzelme
Darázsi Zsolt tíz ellenfelét is megelőzte a szakaszon, sőt több autót is beért
Száguldás és bukás Mauritániában! 31
Száguldás és bukás Mauritániában! 32
Száguldás és bukás Mauritániában! 33
Száguldás és bukás Mauritániában! 34
Száguldás és bukás Mauritániában! 35
Száguldás és bukás Mauritániában! 36
Száguldás és bukás Mauritániában! 37
Száguldás és bukás Mauritániában! 38
Száguldás és bukás Mauritániában! 39
Száguldás és bukás Mauritániában! 40
Száguldás és bukás Mauritániában! 41
Száguldás és bukás Mauritániában! 42
Száguldás és bukás Mauritániában! 43
Száguldás és bukás Mauritániában! 44
Száguldás és bukás Mauritániában! 45
Száguldás és bukás Mauritániában! 46
Száguldás és bukás Mauritániában! 47
Száguldás és bukás Mauritániában! 48
Száguldás és bukás Mauritániában! 49
undefined
Fotó megosztása:
A 2006-os Dakar rali hatodik szakaszán a versenyzők maguk mögött hagyták Marokkót és átjutottak Mauritániába. A két ország határán aknamező húzódik, melyet megnyitnak a mezőny áthaladásáig, ezért a résztvevők itt együtt haladtak át. A Tan-Tan és Zouerat közötti 792 kilométeres szakasz, egy hosszabb 336 kilométeres etappal kezdődött, majd utána 444 kilométert kellett versenytempóban teljesíteniük a résztvevőknek.

Nem véletlen ez a megoldás, mert a navigátorok az etapon tudtak valamelyest pihenni. A hatodik szakasznak ugyanis éjfél után vágtak neki az első indulók, a navigátorok éjszakában nyúlóan az eligazításon voltak, majd az itinerrel foglalkoztak. A gyorsasági első fele rendkívül gyors és széles volt, míg a második egy homokos, dűnés, technikásabb rész. Ezúttal a sebesség és nem a navigáció volt az elsődleges.

A legtöbben már tegnap sejtették, hogy ez a nap a buggy-k napja lesz és így is lett, a Schlesser Fordok az első két helyen végeztek. A francia Thierry Magnaldi volt a leggyorsabb, 3 óra 22 perc 54 másodperc alatt teljesítette a távot, három perccel előzte meg autója tervezőjét és csapattársát Jean Louis Schlessert. Harmadikként Giniel de Villiers (VW) futott be, 3 perc 46 másodperccel maradt el Magnalditól.

A buggy-k 130 km/órás átlagsebességet autóztak terepen, néhol 200 felett száguldva. De Villiers harmadik helye ellenére átvette a vezetést összetettben, a hetedikként célba érő Carlos Sainztól (VW), aki egyébként jól tartotta a lépést a buggykkal, de 20 kilométerrel a cél előtt defektet kapott. A Volkswagennél elégedetten térhettek nyugovóra, hiszen az első három helyen a Touaregek tanyáznak, 34 másodpercen belül. Ellenfeleik a Mitsubishik az ötödik, hatodik és tizenkettedik helyen állnak.

A magyaroknál a Kis-Czeglédi páros (Nissan Pick Up) végzett a legelőkelőbb, 35. helyen, pedig a pilóta elmondása szerint ma nem hajtott túlságosan. Óvta az autót is, de ő sem volt túl jól, mert gyomorrontást kapott előző este. A szakasz homokos részén erősített bele, hogy kipróbálja, mit bír az autó, hiszen holnap lesz részük benne jócskán. Egy ugratásnál tönkrement az egyik lengéscsillapító, de ezt a csapat kijavította. Összességében 1 óra 14 percet kaptak az elsőtől.

A Szalay-Bunkoczi duó (Opel Frontera) a hatodik gyorsaságit 64-ként zárta, majd fél órával Kisék mögött. “Ma volt por, por, egy kis por, és szerencsére némi homok is – ott legalább láttunk valamit az előttünk lévő útból. Laci strigulázta: a szakasz végéig 63 autót előztünk meg. A vége előtt ötven kilométerrel utolértük az egyik Kamaz kamiont és az Istennek sem tudtuk megelőzni. Nyomtam a gázt, ahogy tudtam, de a kamion pilótája is ráállt a gázpedálra és a számára előírt maximum sebességen, vagyis 150 km/órás sebességgel közlekedett. A végén előttünk ért a célba.”- mondta Szalay.

A Kristóf – Hujber (Bowler) kettős 83. lett 2 óra 14 perc lemaradással, míg a Liszi-Tóth kettőst (Mitsubishi) 3 óra 21 perces hátránnyal 118-nak regisztrálták. De ez is szép teljesítmény Lisziéktől, mivel tönkre ment az első differenciálmű a Pajeroban, így hátsókerék-hajtással keltek át a dűnéken.

Az összetett verseny állása – Autók:

1. DE VILLIERS / THORNER VOLKSWAGEN 16:33:58
2. SAINZ / SCHULZ VOLKSWAGEN +00:00:22
3. KLEINSCHMIDT / PONS VOLKSWAGEN + 00:00:34
4. SCHLESSER / BORSOTTO SCHLESSER-FORD +00:01:02
5. ALPHAND / PICARD MITSUBISHI + 00:02:02
6. SABY / PERIN VOLKSWAGEN + 00:03:57
7. MILLER / VON ZITZEWITZ VOLKSWAGEN + 00:07:14

25. KIS / CZEGLÉDI NISSAN + 04:17:24
65. SZALAY / BUNKOCZI OPEL + 07:33:22
73. LISZI / TÓTH MITSUBISHI +08:28:23
74. KRISTÓF / HUJBER BOWLER +08:38:12

Ami a motorosokat illeti a legfontosabb hír, hogy a címvédő Cyril Despres (KTM) a hatodik szakasz 273. kilométerénél elesett és kificamította a kulcscsontját. Az eséskor barátai, csapattársai és egyben ellenfelei Marc Coma és Isidre Esteve Puyol megálltak megnézni, hogy mi történt a motorossal, majd csak azután folytatták útjukat, hogy meggyőződtek róla, nincs súlyos baja.

Despres megszerelte a sérült motort, majd a többiek után eredt, de így is hetedikként végzett. A táborban megröntgenezték, ahol kiderült, hogy nincs törés, de súlyos a sérülés, a francia azonban folytatja a versenyt. A szakaszon Carlo de Gavardo (KTM) bizonyult a leggyorsabbnak, akit három és fél perccel követett Giovanni Salá (KTM). Harmadik Esteve Pujol (KTM) lett 3 perc 52 másodperc hátránnyal. Despres a baleset ellenére továbbra is második az összetettben, ám lemaradása tovább nőtt Comával szemben.

Varga Ákos (KTM) a 65. helyen ért célba 1 óra 19 perces hátránnyal, az összetettben pedig a 148. helyen áll a kétkerekűek között. “Körülbelül fél távnál annyira megfájdult a jobb kezem, hogy meg kellett állnom bevenni egy fájdalomcsillapítót. A kényszerű megállásig viszonylag jó tempóban motoroztam, azután azonban kiestem a ritmusból és nem is mertem fájós kézzel annyira húzni a gázt, úgyhogy valamelyest lassultam. ” – értékelte a mai napját Varga.

Greff Róbert (Suzuki) quadja nem viseli túl jól a gyűrődést a korábbi elektronikai problémák után, a hatodik szakaszon már a rajt után két kilométerrel gondja volt. Ezúttal a lánccal akadt problémája, emiatt meg is kellett várnia a segítséget, de este tízig nem jutott el a táborig. A többi motorosról egyelőre nincs hír.

Az összetett verseny állása – Motorok:

1. COMA KTM 18:15:45 00:00:00
2. DESPRES (FRA) KTM + 00:03:43
3. ESTEVE PUJOL KTM + 00:04:25
4. DE GAVARDO KTM + 00:05:57
5. CALDECOTT KTM + 00:27:43

148.VARGA KTM +12:53:04

Nincs változás a kamionoknál, ott Vladimir Chagin (Kamaz) hatból hatnál jár, ami a szakaszgyőzelmeket illeti. Ezúttal Hans Stacey (MAN) volt hozzá legközelebb, a holland 17 perccel maradt le. Chaginnak még arra is volt ideje, hogy megálljon és kihúzza egy elakadt terepjárós honfitársát. Harmadikként a címvédő Firdaus Kabirov érkezett, ő már majd fél órával töltött többet a szakaszon. Chagin az összetettben már két órával vezet üldözői előtt.

Darázsi-Szalai-Rack trió (MAN) ért leggyorsabban Mauritániába a magyar kamionosok közül a 13. helyezést érték el, ez másfél órával tovább tartott nekik, mint Chaginnak. Folyamatosan előzgették ellenfeleiket, sőt beértek sok autót is. A Szaller-Laklóth-Csitári hármas (Mercedes) plusz egy órát spájzolt be és 34. lett. A Szobi-Éder-Jobbágy csapat (MAN) 36-ként zárt, hátrányuk 2 óra 51 perc. “Ma volt az első 100 km-es dűnés szakasz, ahol jól viselkedett a kamion. A kerékfújó rendszerünk továbbra sem működik, remélhetőleg ma este meg tudjuk javítani. Nem sietünk, nem kapkodunk, fő a célba érkezés.” – mondta Szobi Balázs.

Az összetett verseny állása – Kamionok:

1. CHAGIN / YAKUBOV / SAVOSTIN KAMAZ 19:57:20
2. KABIROV / BELYAEV / MOKEEV KAMAZ + 02:00:00
3. LOPRAIS / GILAR / LOPRAIS TATRA + 02:07:43

17. DARAZSI / SZALAI / RACK MAN + 06:51:11
33. SZALLER / LAKLOTH / CSITARI MERCEDES + 06:51:00
31. SZOBI / ÉDER / JOBBÁGY MAN +10:13:27