Idén teljesen új modell váltja le a Mercedes-Benz V-osztály. Az új Viano legnagyobb újdonsága, hogy az eddigi elsőkerék-hajtású kialakítással ellentétben az utód hosszában beépített orrmotort és hátsókerék-hajtást kap. A hivatalosan csak a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatkozó egyterű kétféle tengelytávval és háromféle hosszúsággal lesz majd választható. Az autó orrába 88 vagy 150 lóerős közös nyomócsöves dízelmotor, vagy hathengeres benzinmotort kerülhet, 190 illetve 218 lóerős teljesítménnyel. Igény szerint hatfokozatú kézi, vagy ötfokozatú automatikus sebességváltó kapcsolódik a motorhoz.

Minden ülésnél hárompontos biztonsági öv rögzíti az utasokat, az első övekhez övfeszítőt és överő-korlátozót is építenek. Felszereltségtől függően rendelkezik a Viano vészfék asszisztenssel, blokkolásgátlóval, kipörgésgátlóval és menetstabilizáló elektronikával. A két első és függönylégzsákok mellé oldalsó légzsákot is lehet rendelni, de csak luxus ülésekkel együtt. Mind a négy kereket tárcsafék lassítja.

A hivatalos világpremierig még nem láthatjuk az új V-osztály utasterét, ami a külsőhöz hasonlóan sportosabb lett. A cél az volt, hogy a teherautó rokonság egyáltalán ne legyen felfedezhető a Mercedes egyterűjén.

Továbbra is Spanyolországban gyártják majd a Vianót, ám a gyártósorok kapacitását az új modell érkezése előtt felfutatták. Várhatóan az új V-osztály idén ősszel jelenik meg Magyarországon.