A fő konkurensek egyike ráncfelvarráson esett át, a másikat pedig teljesen új autóval váltotta le a gyár. A Porsche Boxster és a BMW Z4 megújulása még szorosabbá teszi a versenyt a presztízsmárkák kisebb kabriói között, amire a Mercedesnek is reagálnia kell.
Két év múlva tehát új SLK jelenik meg a kínálatban. Az SLK név a Sportlich, Leicht, Kurz (sportos, könnyű, rövid) szavak kezdőbetűjének összeolvasásából áll. Külsőleg a McLarennel közösen fejlesztett SLR szupersportautó jegyei köszönnek vissza a karosszérián. A hasonlóság elölről és hátulról is érzékelhető.
A kemény tető az új SL-hez hasonlóan három részből áll. A hátsó szélvédő kifordításával kevesebb helyet foglal a csomagtérből a merev fémtető. A Vario-tetős autó tengelytávja és szélessége érezhetően nagyobb lesz a mostaninál, a 401 centiméteres hossz várhatóan nem változik.
A C-osztályból származó kormánymű és kerékfelfüggesztés mellé megkapja az SLK az elektrohidraulikus féket az új SL-ből illetve az E-osztályból. Kezdetben a 192 lóerős, 1,8 literes kompresszoros motort kínálja a Mercedes az autóhoz a 3,2 literes hathengeressel.