A második generációs közös nyomócsöves befecskendezésnek és az alapos továbbfejlesztésnek köszönhetően rendkívül erős lett a háromezres motor. Megváltozott az égéstér geometriája, amivel csökkent a fogyasztás és javult a teljesítmény. A maximális befecskendezési nyomás az eddigi 1350-ről 1600 bar-ra nő.

A hengerűrtartalma alapján elvárhatót messze felülmúlja a 730d 500 Nm-es maximális forgatónyomatéka, amelyet 2000 és 2750 között ad le a 218 lóerős soros hathengeres. Az elődmodellben ez a motor 430 newtonmétert és 193 lóerőt adott le.

A korábban 245 lovas 740d teljesítménye 258 lóerőre nő. Nyomatéka 560 helyett 600 Nm. A maximális nyomatékhoz tartozó fordulat 1750 volt, az új generációban 1900-tól 2500-ig érhető el a V8-as motor félelmetes vonóereje.

Nulláról százra 8 másodperc alatt gyorsul a kisebbik dízel, a végsebessége 235 km/óra. Ugyanezek az értékek a 740d esetében: 7,4 másodperc és 250 km/óra. A teljesítményhez mérten alacsony az átlagfogyasztás, 8,5 illetve 9,7 liter.

A dízelmotoros hetesek mindegyike hatfokozatú ZF automata váltót kap, a két nyolchengeres benzineshez hasonlóan. Hosszú tengelytávval nem vásárolhatóak meg a dízelek.

Nyugat-Európában 2002 októberében kerül piacra a BMW 730d és a 740d. A magyarországi forgalmazást októberre, esetleg novemberre tervezi az importőr.