Új Ford Capri a láthatáron 1

Új Ford Capri a láthatáron

Tömegméretekben gyártott autóival az európai Ford nagyon sikeres. A Focus, a Mondeo és az új Fiesta is igen keresett autó, a programból azonban hiányoznak a Puma és a Cougar eltűnése óta a sportos résmodellek. Jövőre megjelenik a StreetKa rodster, de ez még mindig nem sok. A Caprinak tehát volna helye a kínálatban.

Ha megvalósul, akkor várhatóan az új Capriban is felismerhetőek maradnak az előd arányai és jellegzetességei, köztük az ívelt hátsó ablak, a hosszú motorház és a rövid far. Nehézséget okoz azonban, hogy milyen padlólemezre építsék az autót. Elsőkerék-hajtású autókhoz kifejlesztett padlólemezt könnyen találna a Ford házon belül is, de a Capri utóda nem lehet fronthajtású.

Hátsókerekes autó persze több is van a Ford illetve a hozzá tartozó márkák kínálatában, de a Ford Mustang padlólemeze túl primitív, a Jaguar S-Type-é túl nehéz volna egy agilis sportkupénak. Emiatt jelen állás szerint csak a Mazda MX-5 illetve az RX-8 alváza jöhet szóba, mivel önálló padlólemez kifejlesztése az új Capri sorozatnagyságával nem volna gazdaságos.

A Ford és a Mazda nem először kíván közösen kupét kifejleszteni. A sikertelen Mazda MX-6 – Ford Probe párosnál azonban sokkal jobb fogadtatásra számíthat egy a Mazda MX-5 padlólemezére épített új Ford kupé, különösen, ha méltó lesz a Capri névre, a kultikus autó utódlására.

Az eredeti Capriból 1969 és 1987 között majdnem 1,9 millió darabot adtak el. A Beau de Cologne (kölni szépség) egyszerű technikájú sportkupé volt a népnek, alapmotorja a hatvanas évek végén 50 lóerős volt.

Az autórajongók persze nem az ezerhármas kölni kupéra emlékeznek, hanem mondjuk az RS 2600-ra, amelynek már a nevéből is árad az autósport. 1970-ben mutatták be a befecskendezős V6-os motorú autót, amely 150 lóerejével megfutotta a kétszázat.

A Capri II-t 1974-től gyártották, bő négy éven át. 1978-ban az utolsó, a harmadik generáció jelent meg, amelynek csúcsmodellje a 2.8i volt, 160 lóerővel, a legerősebb pedig a 2.8 Turbo, 188 lóerős teljesítménnyel.