Formailag a Passatra vagy a Phaeton luxusautóra emlékeztető orr-rész segíthet tekintélyesebb fellépést adni az autónak, amelyhez akár egy leheletnyi agresszivitás is társul majd. A kétajtósról készült rajzon a most futó Audi A3-ra is emlékeztet az ötödik generációs Golf.

Az új Golf gyártása 2003 nyarán kezdődik, a bemutató várható időpontja a 2003 szeptemberi Frankfurti Autókiállítás. A kínálat hasonlóan gazdag lesz, mint amilyen most.

A Golf V számára kifejlesztett új padlólemezt már korábban megjelenik a következő Audi A3-mal. Ugyanerre az alapra épül majd a Bora utóda, amelyből kabrió és kombi is készül majd. Nem kizárt, hogy egy kupét is bemutat a VW.

Az oldalsó irányjelzők a Phaetonhoz hasonlóan a külső tükrökben kapnak helyet. Közel 10 centiméterrel lesz hosszabb a tengelytáv, amely eléri a 260 centimétert. Ezzel végre javulhat a hátsó térkínálat, várhatóan a csomagtartó is nagyobb lesz. Alapváltozatban 14 helyett 15 colos kerekeket kap a Golf.

A belső térben az elhúzható hátsó üléssel javul a használhatóság. A felhasznált anyagok minősége most is jó, de még ennél is sokkal jobb lesz.

Várhatóan mégsem kap elektrohidraulikus fékeket a Golf. A hátsó futómű jóval igényesebb lesz a mostaninál. Egy négylengőkaros szerkezetről van szó, amelyet a Ford Focus ihletett. Elöl marad a McPherson rugóstag. Megmarad a 4Motion négykerékhajtás, a váltó hatfokozatú lesz.

Új motorok is megjelennek a kínálatban, de az alapmotor továbbra is a szívócső befecskendezéses 1,4 literes. Nála 10 lóerővel erősebb a közvetlen befecskendezéses 1.4 FSI, amely 85 lóerőt tud. Ugyanez a felállás érvényes a 105 lovas 16 szelepes ezerhatos és a 115 lóerős FSI között. Lesz egy direktbefecskendezéses kétliteres, amely szívó változatban 150, turbóval 180 lóerős lesz. Aki négynél több hengerre vágyik, a 2,3 literes V5-ös, a 2,8 literes vagy a 3200-as hathengeresek közül választhat.

A dízelek között még nem dőlt el, mi lesz az SDI sorsa, talán egy csökkentett teljesítményű TDI veszi át a helyét. Az 1.9 literes turbódízel motorok 100 és 130 lóerővel lesznek kaphatók, a négyszelepes, kétezres TDI 136 vagy 150 lóerős lehet. Hathengeres dízel nem lesz a Golfban, talán az öthengeres TDI bekerül a kompaktautóba, 170 lóerővel.