Az 1,5 literes motorral szerelt autót Busanban gyártják majd, ugyanott, ahol a Nissan Maximára épülő SM5 limuzint. Az SM3 a Nissan Bluebird Sylphy padlólemezére és fő műszaki elemeire épül, de nem egy koreai jelvényes japán autó. 109 koreai cég szállítja be az alkatrészeket, 18 külföldi beszállítóval szemben.

A 21 hónap alatt kifejlesztett SM3 az első új fejlesztésű Samsung autó, amióta a Renault lett a koreai gyár tulajdonosa.

Az SM3 négy légzsákkal, elektronikus fékerő-elosztóval és blokkolásgátlóval készül. A 16 szelepes ezerötös motorral 184 km/óra a végsebesség, az átlagfogyasztás 6,4 liter.

A motorra és az elektromos berendezésekre 100 000 kilométer vagy öt év a garancia. 2002-ben 12 000 SM3-ast kíván eladni a Samsung. Az autó Kínában, a Közép-Keleten és Latin-Amerikában is kapható lesz.