Maybach világpremier New Yorkban 1

Maybach világpremier New Yorkban


Egy hetes út után, az Atlanti-óceánt átszelve, a Maybach megérkezett az Egyesült Államokba. A 617 centiméteres autó egy üvegkonténerben tette meg az utat, majd helikopterrel emelték a szárazföldre. A landolást követően rendőri felvezetéssel a Wall Streetre gördült a Maybach. A ceremónián részt vett Irmgard Schmid-Maybach, Wilhelm Maybach, az első Mercedes főkonstruktőrének unokája.

A “DaimlerChryslert a luxusautók fejlesztésében és gyártásában szerzett több mint 100 éves tapasztalat predesztinálja a Maybach feltámasztására.” – mondta Jürgen Hubbert, a konszern Mercedes-Benz és smart személyautókért felelős igazgatósági tagja a premieren.

Az évi 1000 kézzel gyártott Maybach 40 százaléka Észak-Amerikában talál gazdára, a termelés 25 százaléka marad Nyugat-Európában, ötöde jut Ázsiába. A fennmaradó részre Oroszországban és a Közép-Keleten találnak vevőt az értékesítők.

Magáról az autóról is közölt új információkat a DaimlerChrysler: az 550 lóerős “Typ 12” Maybach motorral 5,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. Az autóhoz illő 12 hengeres, duplaturbós motor nyomatéka 900 Nm 2300-as fordulaton. Az Airmatic DC (Dual Control) légrugózás, az SBC elektrohidraulikus fék, a 10 légzsák, a Linquatronic beszédvezérlés mellett Maybach különlegessége a 600 wattos autóhifi.

A belső teret több mint 100 kézi kidolgozású fabetét díszíti, tágasságáról pedig elég megemlíteni, hogy az utastér hossza 268 centiméter, az első fotel és a hátsó üléstámla között 157 centiméter a távolság.

A Maybachnál kiszámolták, hogy kétmillió (!) feletti a felszereltségváltozatok száma, ami az évi 1000 darabos szériára gondolva jó időre szavatolja, hogy minden Maybach megrendelő saját személyére szabott, a többivel összetéveszthetetlen autóhoz juthasson hozzá. A méretre készített kofferszett nem újdonság, az ezüst pezsgőspohár vagy a kívánságra kapható kétszínű fényezés még a luxusautók világában is említésre méltó.

Azt még nem tudni, hogy lesz-e valaha EuroNCAP törésteszt a Maybach-hal, de szinte biztos, hogy amennyiben ez megér úgy 80 millió forintot a szervezetnek, a Maybach minden eddig tesztelt autót könnyedén maga mögé utasít majd.