23 év után új Fiat Panda 1

23 év után új Fiat Panda

Régóta ismert néven mutat be 2003-ban egy vadonatúj autót a Fiat. Padlólemezét a Puntótól veszi át az új Panda, de a következő Lancia Y-hoz hasonlóan a megrövidített Punto padlólemezt kapja.

Egyszerű formájú, rendkívül jó ár/érték arányú kisautóval váltja le a Pandát 2003-ban a Fiat. Neve még nem került nyilvánosságra, valószínűnek tűnik a Nuova Panda (új Panda) elnevezés.

Magas építésű karosszériájával a leendő Panda hosszabb lesz a Seicentonál vagy az ős Pandánál, várhatóan 3,5 méterre nyúlik. A nagy fejteret ígérő karosszéria alaktényezője alacsony, 0,30 körüli lesz. Újdonság, hogy négy oldalajtóval is választható lesz az autó.

Előre tárcsa, hátra csak dobfék jut. A szervokormány elektrohidraulikus lesz. Az önhordó karosszéria részeként nagyon masszívra veszik a padlólemezt, hogy a gyártól független törésteszteken is megfeleljen az autó. Elöl McPherson felfüggesztést, hátul jól bevált, olcsó, egyszerű kapcsolt lengőkaros kerékfelfüggesztést kap az autó.

Maradnak a négyhengeres, keresztbe beépített benzinmotorok, de a kínálat kiegészül egy dízellel is. Alapesetben ötfokozatú kézi váltóval választható az autó, lehet, hogy lesz fokozatmentes automata is. 1,2 literes, hengerenként négyszelepes közös nyomócsöves dízelmotorral is kapható lesz az autó. Teljesítménye az alkalmazott technikától függően 60 és 85 (!) lóerő között változhat, attól függően, hogy fix lapátgeometriájú-e a turbófeltöltő és van-e töltőlevegő-hűtő.

A Punto 1,2 literes benzinmotorja hengerenként 2 szeleppel 60 lóerős, 16 szelepes hengerfejjel 80 lóerős teljesítménnyel hajtja a Nuova Pandát.

A legszebb talán a 8000 euróra tervezett alapár, ami átszámítva nem éri el a kétmillió forintot.