Jelenleg a passzív biztonsági eszközök úgy működnek, hogy csak egy baleset bekövetkezése után lépnek működésbe. A Mercedes-Benz 2001-ben a Frankfurti autószalonon bemutatott egy pre-safe elnevezésű rendszert, mely felismeri a baleset lehetőségét és aktivizál néhány passzív biztonsági eszközt. A Toyota is hasonló rendszert mutatott most be, melyet egy éven belül már széria autókban is láthatunk majd.

A Toyota új rendszerét pre-crash névre keresztelték. A dolog lényege, hogy egy ultrahangos érzékelő az autó előtt haladó tárgyak sebességét és helyzetét folyamatosan figyeli, a központi egység pedig ezen jelek alapján mérlegeli, hogy bekövetkezhet-e baleset vagy sem. Ha a rendszer úgy érzi, hogy baleset fog történni, aktivizálja az övfeszítőket. Ezenkívül, ha a vezető akár csekély erővel is a fékpedálra lép, a vészfékasszisztens teljes erővel fékezni kezd.

Ez annyiban különbözik a normál fékasszisztensektől, hogy itt elég, ha a vezető a fékpedálhoz ér, az autó teljes erővel fékezni fog, míg a hagyományos rendszernél a vezetőnek hirtelen kell a fékpedálra taposnia ahhoz, hogy a rendszer működésbe lépjen.

A Toyota szerint így értékes másodperceket nyerhetnek azáltal, hogy az övfeszítők már a baleset pillanatában feszesen tartják az utasok testét az ülésben. Másrészt a korábban aktivizálódó fékkel csökkenthető az ütközés sebessége.

A Toyota egyelőre nem közölte, melyik lesz az első széria autó, melybe beszerelik ezt a rendszert, de azt elmondták, hogy a közeljövő Toyotáiban már benne lesz.