Gyorsasági OB V.-VI. futam – Rábaring 1

Gyorsasági OB V.-VI. futam - Rábaring

Június utolsó hétvégéjén rendeztek először gyorsasági autóversenyt a Győr közeli Rábaringen. Az egykori Rába tesztpálya eddig csak gyorsulási és raliversenyeknek adott otthont. A szervezők már régóta szerették volna ezt a térséget is bekapcsolni a gyorsasági autóverseny pezsgésébe, ám a földrajzi adottságok miatt (értsd: nincs hegy), hegyi versenyt nem lehetett itt rendezni.

A Rábaringen így úgynevezett “vízszintes hegyiversenyt” rendeztek. A verseny lebonyolítása a hegyiversenyeken megszokott. Az időmérő edzés után mindkét nap két-két futamot mentek a versenyzők a 3,8 km-es pályán és a két futam összideje számított a végső értékelésbe. Így aki az egyik futamon nem szerzett időt, az már az egész napi versenyt elbukta.

Az A1 Autó Győr kupáért zajló viadal a lebonyolításról eltekintve leginkább egy ralifutamra emlékeztetett. A versenyen több ralipilóta is elindult, így itt volt Faltusz Péter Peugeot 306 Maxi-jával, Hideg Krisztián Mitsubishijével és eljött Aschenbrenner György is egy számára ismeretlen Renault Mégane-nal. Hideg Krisztián látványos autózással szórakoztatta a közönséget, de a közönség szeretetén kívül más eredményt nem tudott kivívni. Asi kezdetben nem találta meg az összhangot a Renault-val, barátkozott az elsőkerék-hajtással és a szekvenciális váltóval.

Az időjárásra nem lehetett panasz a hétvégén, a pénteki hatalmas esőnek szombatra reggelre nyoma sem volt. Elsőként a Mobil1 Opel Astra Classic kupás Astrák kezdték a délelőtti szabadedzést és a délutáni futamot. Leggyorsabb Jánosi Sándor volt, a J.B. Motorsport Astrájával. Második a Zengő Motorsport színeiben induló Wéber Gábor lett. Wéber Gábor, az Autó-Motor újságírója, egész hétvégén szenzációsan autózott, és a profi versenyzők elismerését is kivívta, hiszen ő médiás versenyzőként vehet rész az Astra kupában. Wéber Gábor ezzel az eredményével szombaton első volt az újságírók között.

Az Astrák mezőnyében második nap is Wéber és Jánosi közt dúlt nagy csata. A nagy igyekezetben azonban mindketten buktak. Wéber Gábor biztonsági autózással az első helyet is megszerezhette volna. Jánosi Sándor a korlátnak vágódott Astrájával, a korlát pedig megütött egy nézőt, aki könnyebb sérülésekkel megúszta az esetet.

A két pilóta bukása miatt sokáig állt a verseny, ami talán kicsit visszafogta a versenyzők lendületét. A második felfutásban már mindenki a biztonságos autózásra törekedett, így különösen jó idők sem születtek. Elsőként a Szélesi Motorsportos Szélesi Mihály végzett. Vasárnap a média képviselői közül Pataky Tibor (Zengő Motorsport) állhatott fel a dobogó legfelső fokára.

A nagy túrautók mezőnyében szombaton a szokásos hármas: Rácz István, Bódis Kálmán és Zengő Zoltán vívott a dobogó első három helyéért. A Bovi Motorsport Porschéjával most sem bírt Zengő AMG Mercije, így Rácz-Bódis-Zengő sorrend alakult ki.

Két nagy bukás is történt a nagy túraautók közt. Brachna László még a szabadedzésen törte össze a J.B. Motorsport Porschéját. Brachna saját lábán szállt ki a rommá tört autóból, de mivel később összeesett, korházba szállították, ahol megfigyelésre bent tartották.

Vasárnap is a Rácz-Bódis-Zengő hármas csatázott, ám mindhármuknak gondjuk akadt az autógyilkos pályával. Zengő AMG Mercedeséhez szombaton első, vasárnap hátsó futóművet kellett fuvarozni Pestről. Rácz Istvánnak pedig új váltóra volt szüksége a Porschéhoz, amelyet taxival hoztak el Budapestről a pályára. A váltó időben megérkezett, ám a 993-as Porschéból kiszerelt alkatrész nem illeszkedett tökéletesen az autóba. Rácz így csak a negyedik helyet tudta megkaparintani. Ezzel a Bódis-Zengő kettős mögé Herter Gusztáv és M3-as BMW-je jött fel a harmadik helyre. Nagyon látványosan autózott Pólya Miklós, ám a közönségcsalogató autózásnak egy gumifal lett az áldozata. Ennek ellenére Pólya a hatodik helyre hozta be a BMW-t.

A Gyorsasági OB hetedik és nyolcadik futamát három hét múlva, a július 20-21-i hétvégén Parádon rendezik.