BMW Z4 – Itt az igazi 1

BMW Z4 - Itt az igazi

Szeptember végén mutatják be a Párizsi Autószalonon a BMW Z4-est, a Z3 utódját. Karosszériája a BMW formanyelvének újabb sarokköve a gyári sajtóanyag szerint. Hosszú motorházával, kurta túlnyúlásaival és mély üléshelyzetével a klasszikus roadstereket idézi az autó.

Karosszériáján a lángoló felületnek nevezett formatervezési elvnek megfelelően homorú és a domború felületek, kemény élek, lágy domborítások váltják egymást. A karosszéria praktikus részlete a 260 literes csomagtartó. A BMW golfzsákban számol, a sajtóanyag kiemeli, hogy két golftáska is befér a csomagtartóba.

A BMW nem akart nyitható kemény tetőre átállni kisebbik roadsterében, ezért maradt a ponyvatető. A fűthető üveg hátsó szélvédőt tartalmazó ponyva Z alakban hajtogatható össze.

Elsőre két motorral lesz kapható az autó. A 2,5 literes 192 lóerős 235 km/órára gyorsíthatja föl az autót. 39 lóerővel erősebb a szintén soros hathengeres háromezres, amellyel már 250 kilométer/órával zúgathatnak a Z4 tulajdonosok.

A váltók között jelentős különbség van. A 2,5 literes Z4 kézi sebességváltója ötfokozatú, a 231 lóerősé hatfokozatú. A felárért rendelhető automata ötsebességes.

A hátsó felfüggesztést a nemrég felfrissített hármas sorozatból vette át a BMW. Várhatóan szenzációs vezethetőségét az alacsony súlypontnak, az 50:50 arányú súlyeloszlásnak is köszönheti az autó. A szervokormány elektromos, mint sok kisautóban.

Széria a DSC (Dynamic Stability Control), magyarul a menetstabilizáló elektronika, az új Minihez hasonló defektmentes gumiabroncs, valamint a borulásvédelem.

Az Egyesült Államokban még idén ősszel kapható lesz a BMW Z4, Európában erre a 2003-as kabrió szezonig kell várni. Ekkor lesz megrendelhető a soros kapcsolású kézi váltó, az SMG (Sequenzielle M-Getriebe – soros kapcsolású M-váltómű) is.