Az új Audi A8-as nagyjából egy évvel később, most 2002 őszén mutatkozik be, mint ahogy arra lehetőség lett volna. Állítólag már tavaly Frankfurtban készek voltak az autó leleplezésére, de mivel a Volkswagen még nem készült el akkorra a Phaetonnal, ezért az Audi sem rukkolhatott elő új luxusautójával.

Az ingolstadti gyárban talán nem akarják azt a hibát elkövetni, amit a BMW az új hetessel, ezért a következő Audi nagyautó formáját nem változtatják meg radikálisan.

Látszólag az ősszel színre lépő A8-as nem több egyszerű modellfrissítésnél, pedig alaposan átalakul az autó. A tengelytáv 2,95 méter lesz, ami 7 centivel nagyobb a az 1994 óta gyártott típusénál. Ennek köszönhetően a belső tér jócskán megnő, ami főként a hátsó üléssorban érezteti hatását.

Továbbra is alumínium térvázas karosszériája lesz az autónak, melyre alumínium karosszéria elemeket szerelnek, és a futómű alkatrészei is ebből a könnyűfémből készülnek majd. Várhatóan szériában jár majd az automatikusan változó karakterisztikájú lengéscsillapítóval kombinált légrugózás.

A hetes BMW-hez kissé hasonló kezelőrendszert kap majd az A8-as. A navigációs rendszert, a telefont és a rádiót egy forgókapcsolóval lehet kezelni, de a klímát külön, közvetlenül lehet állítani.

Kezdetben három motor kerül az autóba, 3,0 és 4,2 literes benzines, illetve 2,5 literes V6-os dízel. A háromliteres benzinmotort átdolgozzák, teljesítménye 230 lóerő körül várható. A dízelmotor teljesítménye is nő majd. Egy év késéssel jön az Audi S8-as, mely az RS6-os 450 lóerős biturbó motorját kapja meg. Szintén 2003-tól érhető el a W12-es motorral az Audi A8-as, és a 3,3-ról 4,0 literre növelt lökettérfogatú dízellel is ekkortól rendelhető. A benzin és dízelmotorhoz is társítható új, kormányról is kapcsolható automatikus váltó hatfokozatú lesz.