Egy szempontból a kis BMW egészen biztosan unikum marad: ez a típus lesz az egyetlen az alsó középkategóriában, amely hátsókerék-hajtást kap. Korábban felmerült, hogy fronthajtású legyen az autó, de egy ilyen lépéssel saját imázsát rombolta volna a bajor gyár.

A hátrányok egyike, hogy a kardánalagút elvesz majd a hátsó lábtérből, de egy ilyen méretű autóban amúgy sem férne el hátul három ember. Előny viszont, hogy több alkatrészt átvehet egymástól az egyes és a hármas sorozat.

Fojtószelep nélküli négyhengeres motorok kerülnek majd a motortérbe, Valvetronic szelepvezérléssel. A hengerűrtartalom 1,6-től két literig nő, a teljesítményskála 105 lóerőtől 240-ig ér. Utóbbi a kétliteres sportváltozatról rebesgetett teljesítmény, amivel a BMW, a Honda után a második gyártóként a világon, 120 lóerős literteljesítményű szívómotort gyártana sorozatban. A súlyt igyekeznek 1200 kilogramm alatt tartani a fejlesztők.

A karosszéria arányait és fő vonalait a CS1 tanulmányon már láthattuk. Szinte biztos, hogy lesz ötajtós ferdehátú és kétajtós kupékarosszéria.

A 2001-es Detroiti Autóshow-n jelent meg a BMW X Coupével a lángoló felületkiképzésnek (“Flame Surfacing Design”) hívott formatervezési elv. A BMW designerei szerint ez a nagy nyomással kiáramló gáz lángolására emlékeztet. Ezt az elképzelést követi a leendő egyes sorozat karosszériája. A karosszériaelemek felváltva domborulnak befelé illetve kifelé, a lemezruha így a fénytől függően más-más látványt nyújthat.