Az amerikai kontinens déli féltekéjére érkezett a Rali világbajnokság népes mezőnye. 81-en vágtak neki a háromnaposra tervezett Argentin ralinak.

Május 17-én az Argentin rali első napján kilenc szakaszt illetve 153,79 kilométert kellett a versenyzőknek teljesíteni. Az első nap szinte csak Marcus Grönholmról és a Peugeot-ról szólt. Egy valaki tudta némileg tartani vele a lépést, mégpedig honfitársa, a Tommi Makinen, de ő is csak az utolsó két szakaszig. Ekkorra ugyanis köd szállt le az útra. Grönholmot kivéve mindenkinek lassabban kellett hajtania, az ő versenyét ugyanis még alig nehezítette a köd.

Ennek az lett az eredménye, hogy az utolsó előtti szakaszon 57 másodperccel volt gyorsabb Makinennél. Ehhez még hozzátett újabb 24-et az utolsó gyorson, így szinte behozhatatlan előnyre tett szert. A harmadik helyen Richard Burns (Peugeot) ért célba, ő már több mint két perccel maradt el csapattársától. A Subarus Petter Solberg várhatta a negyedik helyen a második napot, míg az ötödik helyen a Forddal versenyző spanyol Carlos Sainz állt. Nagy meglepetésre az összetett verseny hatodik helyén Freddy Loix állt egy Hyundai Accent WRC-vel.

Hiába fűzött nagy reményeket a Ford a versenyhez, ekkor még úgy tűnt továbbra sem megy nekik. Colin McRae csak szenvedett a pályán, többszőr hibázott így sok-sok másodpercet hagyott bent, a kilencedik helyen várhatta a folytatást.

Az élcsapatok közül a Hyundai és a Mitsubishi egy-egy autója esett ki. Francois Delecour Mitsubishiének összetört a futóműve, míg a Hyundai-jal versenyző Armin Schwarznak a benzinnyomással akadtak problémái.

Állás az első nap után:
1. Grönholm-Rautiainen (Peugeot 206 WRC) 1:29:41.0 óra
2. Mäkinen-Lindström (Subaru Impreza WRC) + 1:41.3 perc
3. Burns-Reid (Pugeot 206 WRC) + 2:02.2 p
4. Solberg-Mills (Subaru Impreza WRC) + 2:08.6 p
5. Sainz-Moya (Ford Focus WRC) + 2:22.5 p
6. Loix-Smeets (Hyundai Accent WRC) + 2:49.6 p

Kilenc szakaszt kellet a párosoknak a második napon is teljesíteni. Összesen 153,79 versenykilométert tettek meg.

A második napon már nem volt olyan egyértelmű a Peugeot-k hibátlan teljesítménye, annak ellenére, hogy Burns egyre inkább tavalyi nagyszerű formáját hozta, miközben egyre gyorsabban hajtott a Peugeot-val. Az első nap szinte hibátlan autókkal vezethettek, ám szombaton már náluk is volt gondjuk a szerelőknek. Marcus Grönholm autójában szinte állandósultak a hidraulikus problémák, állandóan elfolyt az olaj a Peugeot-ból. A két másik francia gyári autóval is küzdöttek a versenyzők. Mind Richard Burns, mind Harri Rovanpera Peugeot-jának motorjával gondok voltak. Előbbi autójában néhol három, utóbbiéban néhol két henger működött. Rovanperanak a 11. szakaszon ennek eredményeként búcsúznia kellett a versenytől.
Burns autóját sikerült rendbe hozniuk a szerelőknek, így is tudott javítani az első nap eredményén, olyannyira, hogy félpercnyire megközelítette az élen állókat.

A szombati napon, látva ellenfelei gyengeségét nagyon beleerősített Tommi Makinen (Subaru), így a nap végére nem csak behozta Grönholmot, de fél másodperccel meg is előzte őt. A csapattárs Petter Solberg továbbra is jól szerepel, megtartotta összetettbeli negyedik helyét.
A szombati napon összekapta magát a Ford csapat, Colin McRae az első napi kilencedik helyről feljött az összetett verseny hatodik pontszerző helyére. Jól ment a fordos Carlos Sainz-Louis Moya páros is, akik szombaton 40 másodpercet faragtak le hátrányukból. Továbbra is ötödik helyen álltak ekkor, és mindössze 8,9 másodperc választotta el őket a negyedik helytől. A hetedik helyen is egy fordos versenyző állt az Argentin Rali második napja után, mégpedig az észt Markko Martin. Nyolcadik volt a finn Toni Gardemeister (Skoda) és kilencedik a svéd Kenneth Eriksson (Skoda). Őket a veterán Juha Kankkunen (Hyundai) követte a tizedik helyen.

Hároman estek ki a “menők” közül, elsőként a belga Freddy Loix búcsúzott, a Hyundai gázpedálja ment tönkre rögtön a tizedik szakasz rajtja után. Kiállt a finn Harri Rovanpera is a már említett okok miatt. Gilles Panizzi a Peugeot aszfaltspecialistája, aki igen jól szerepelt ezúttal murván is, szintén kiállni kényszerült, mivel összetört a 206-os hűtője, aminek hatására megfőtt a Peugeot motorja.

Állás a második nap után:
1. Mäkinen-Lindström (Subaru Impreza WRC) 3:15:01.5 óra
2. Grönholm-Rautiainen (Peugeot 206 WRC) + 0,5 mp
3. Burns-Reid (Peugeot 206 WRC) + 34.7 mp
4. Solberg,-Mills (Subaru Impreza WRC) + 1:43.0 perc
5. Sainz-Moya (Ford Focus WRC) + 1:51.9 p
6. McRae-Grist (Ford Focus WRC) + 3:31.1 p

A harmadik napon négy gyorsasági szakasz várt a versenyzőkre 73,87 kilométer hosszan.

Marcus Grönholm a harmadik nap első gyorsaságiján visszavette vezető helyét ellenfelétől a finn Tommi Makinentől. A Subaru versenyzője a harmadik nap első és második szakaszán is második lett Peugeot-s honfitársa mögött.

Makinen az utolsó előtti szakaszon megpróbálta visszaszerezni a vezető helyet, ám hibázott és összetörte az Impreza WRC-t. Bár az autó rommá tört, a pilóta és navigátora, Kaj Lindström sérülés nélkül megúszta az esetet.

Az Argentin Rali harmadik napján tovább meneteltek a Fordok, Sainz megelőzte a Subarus Petter Solberget, így megszerezte a dobogó harmadik helyét. Colin McRae az ötödik lett a verseny végére, míg az észt Markko Martin is megszerezte a pontszerző hatodik helyet.

Szintén megszerezte első idei pontjait a Skoda, s mindjárt 5-öt is. A Hyundai a KKK becenévre hallgató veterán Juha Kankkunen révén is gazdagodott 1 ponttal.

A 2000-es világbajnok Grönholm idei harmadik győzelmét könyvelhette el a rali befutójakor, ez lett volna a Peugeot idei ötödik, dupla győzelme, ám a nemzetközi automobil szövetség versenybizottsága kizárta a finn versenyzőt. Az indoklás szerint ugyanis Grönholm külső segítséget vett igénybe, amikor a szervizpontra tolta be a lerobbant Peugeot. A Peugeot szerelője ott állt a pilóta és autója mellett és beszéltek, amit a szabályzat szigorúan tilt. Ekkor még úgy tűnt a Peugeot csapatnak nincs minden veszve, mert így Burns nyerte meg a ralit. Az éjszakai technikai ellenőrzésen azonban kiderült, hogy nem szabályos a tavalyi világbajnok autója. Könnyebbnek találták ugyanis a 206-os lendkerekét az előírtnál, ami ugye gyorsabb fordulatnövekedést tesz lehetővé.

Mindezek hatására a végső győztes a Ford csapat lett, övék az első hely, amit így Carlos Sainz és Louis Moya szerzett meg. Colin McRae is bezsebelte a harmadik helyért járó négy pontot, Markko Martin pedig három pontot szerzett negyedik helyezésével. VB pontversenybe a két legjobb autó eredménye számít, így az ő pontjai csak az egyéni pontversenybe számítanak bele.
Annak ellenére, hogy Petter Solberg lett a második, a legnagyobb vesztes a Subaru és Tommi Maiknen volt, aki ha csak visszafogottan autózik a harmadik nap, akkor is első lehetett volna.

Az Argentin Rali végeredménye:

1. Carlos Sainz-Louis Moya (Ford Focus WRC) 4:08:09.1 óra
2. Petter Solberg-Phillips Mills (Subaru Impreza WRC) + 4 mp
3. Colin McRae-Nicky Grist (Ford Focus WRC) + 2:19.1 p
4. Markko Märtin-Michael Park (Ford Focus WRC) + 2:52.4 p
5. Toni Gardemeister-Paavo Lukander (Skoda Octavia WRC) + 5:18.8 p
6. Kenneth Eriksson-Tina Thorner (Skoda Octavia WRC) + 7:16.6 p
7. Juha Kankkunen-Juha Repo (Hyundai Accent WRC) + 8:03.3 p
8. Alister McRae-David Senior (Mitsubishi Lancer WRC) + 8:49.6 p

A világbajnokság állás hat futam után:

1. Marcus Grönholm 31 pont
2. Gilles Panizzi 20
3. Carlos Sainz-Richard Burns 19
5. Tommi Mäkinen 14
6. Petter Solberg 13
7. Colin McRae 10
8. Harri Rovanperä 9
9. Philippe Bugalski 7
10. Sebastien Loeb 6
11. Markko Märtin Ford 3
12. Alister McRae-Toni Gardemeister Skoda 2

Csapatok:
1. Peugeot 68 pont
2. Ford 41
3. Subaru 33
4. Mitsubishi 6
5. Skoda 5
6. Hyundai 3