A Volkswagen 2004-től rajthoz áll a terepjáróknak kiírt világkupán, jelentette be Bernd Pischetsrieder, a Volkswagen konszern nemrég hivatalba lépett elnöke. Az igen költséges vállalkozással a VW bizonyítani kívánja a konszern fejlesztéseinek értékét, főleg a dízelmotorok területén. Emiatt Jean-Louis Schlesserhez hasonlóan dízelmotoros autóval neveznek a győzelemre esélyes típusok versenyébe. A motor öthengeres és mintegy 250 lóerős lesz.

A Volkswagen motorsport tevékenységeit felügyelő Franz-Josef Paefgen a költségekről csak annyit árult el, hogy kétszámjegyű eurómillióra rúgnak egy év alatt.

2003-ban már nevez a cég egy 1,9 literes TDI-vel, amelyet tesztelési célból egy buggyba építenek be. Egy évvel később három gyári VW Touareggel lesz ott a rajtnál a német konszern.

Jutta Kleinschmidt nagy örömmel mondott igent a Volkswagennek. “Ez egyrészt igen nagy kihívás számomra, másrészt mindig szerettem volna egy csapat felépítésében és egy autó kifejlesztésében az alapoktól részt venni. A 2001-ben az első nőként Dakart nyerő Kleinschmidt idén második lett Mitsubishis csapattársa mögött.

Az első évben még nem elvárás az első hely, 2005-ben viszont a csapatnak képesnek kell lennie a győzelemre.