A menetdinamika áll majd a középpontban az új ötös BMW-ben. Ennek érdekében a most futó sorozathoz hasonlóan alumíniumból készül a legtöbb futóműelem, ami a súlycsökkentés mellett a rugózatlan tömeg alacsonyan tartásával a kényelemnek is jót tesz. Alumíniumot használnak majd az orr-rész, a csomagtérfedél, és esetleg a hátsó sárvédők anyagaként.

A méretek nem változnak lényegesen. A hossz néhány centit nő majd, a tengelytáv 5 centimétert nyúlik, növelve ezzel a közepesnél nem tágasabb hátsó lábteret. Körülbelül fél köbméteres lesz a csomagtér, ami nem jelentéktelen változás az elődhöz képest.

A modellváltással egyszerűsített formában beköltözik a belső térbe a hetesből ismert iDrive vezérlőrendszer.

Felárért elektronikusan vezérelt futómű és dőléskiegyenlítés is rendelhető lesz. Marad a hátsókerék-hajtás, de az E32-es ötös sorozathoz hasonlóan összkerék-hajtással is gyártják majd az autót, mivel pont az négykerék-hajtást választó, nagyon igényes vevőkört nem kívánja átengedni a BMW az Audinak és a Mercedesnek.

Az új hetesben világpremierként bemutatott hatfokozatú ZF-automata az ötösbe is bekerül 2003 végétől. A kézi váltók szintén hatfokozatúak lesznek. Maradnak a négy- és hathengeres dízelmotorok, megjelenik továbbá az E 400 CDI ellenfeleként a V8-as 540d. A motorok teljesítménye és gazdaságossága még a jelenleginél is jobbnak ígérkezik a második generációs közös nyomócsöves befecskendezés bevezetésével.

Továbbra is egy 2,2 literes hathengeres benzines lesz az alapmotor. Marad a 2,5 illetve háromliteres soros hatos is. A hetes sorozat mindkét nyolchengeresével megrendelhető lesz a felső középkategóriás BMW.

A sportmodell, az M5 a modellváltással ismét két hengerrel nagyobb motort kap. Az E32-es M5 hathengerese és az E39 nyolchengerese után a következő M5-be V10-es motor kerül. A hengerűrtartalom 5,5 liter, a teljesítmény közel lesz az 500 lóerőhöz.