Kívülről egyértelműen Saab maradt a középkategóriás svéd újdonság. Alaktényezője 0,28, ami kiváló. Elsőként a limuzin lesz megvásárolható, bő fél éves lépcsőkben kombival, kabrióval és egy szabadidőautóval bővül a 9³ modellcsalád.

Három benzinmotor közül lehet választani. Mindhárom kétliteres, a teljesítmény 150, 175 vagy 210 lóerő. A típusjelzés a turbómotor hangolásától függően 1.8t, 2.0t illetve 2.0T. Marad az Opeltől átvett 2,2 literes, 125 lóerős turbódízel, amelyet az új Vectrában már kipróbáltunk. A sebességváltásban ötfokozatú automata segít, ha valaki nem az öt illetve hatfokozatú kézi váltóval rendeli meg az autót.

A biztonságban mindig élenjáró Saab az új 9³-ast fejlégzsákkal, kétfokozatú első légzsákokkal, menetstabilizáló rendszerrel, kipörgésgátlóval, fékasszisztenssel, valamint az ívbelső és az ívkülső kerekek közötti a fékerőeloszlást szabályozó fékrendszerrel kerül forgalomba. A divatos, de nélkülözhető esőérzékelő is része a felszereltségnek, a klímaberendezéssel és a tolatóradarral együtt.

Sokat nőtt a belső tér. A tengelytáv 71 milliméterrel hosszabb az elődnél, a belső szélesség jó öt centiméterrel nagyobb, változatlan külső méretek mellett.

A fő konkurensek a természetes rivális Volvo S60 mellett a hármas BMW, a Lexus IS 200 és az Audi A4.

Az újdonság évente 70 000 darabos kapacitással készül a Trollhättan-i gyárban. A modellváltás nem jelenti a jelenlegi sorozat azonnali kifutását. Az elődöt várhatóan 2003 végéig kis szériában gyártják a finnországi Valmetnél, ahol most a Porsche Boxster és a Saab 9³ kabrió készül.

Az importőr már a következő hetekben nyilvánosságra hozza az izgalmas újdonság árát. A forgalmazás kezdete a tervek szerint augusztus vége vagy szeptember eleje. Az induló ár várhatóan nem haladja meg jelentősen a most forgalomban lévő alaptípus hétmillió forintos listaárát.