Első ránézésre is nagyon durva húzás a Mercedes részéről, hogy a gyakorlatilag Opel Astra méretű C-Sportcoupéba beépíti az SLK 32 AMG illetve a C32 AMG limuzin motorját. A mechanikus feltöltős motor maradt 354 lóerős 6100-nál, a maximális nyomaték 450 Nm 4400-nál.

A kilométerórát 300-ig skálázzák, amire szükség is van, mert igény esetén a Mercedes-Benz kiiktatja a 250 km/óránál beavatkozó elektronikát a nagyon bátrak örömére. A gyorsulás az M3-as BMW szintjén áll: nullától százig 5,2 másodperc telik el, 100 és 200 között 13,1.

Ha már nincs kézi váltó, az automata váltási idejét 35 százalékkal leszorították. Második és ötödik között mechanikusan áthidalják a fokozatokat, ami közvetlenebb kapcsolatot teremt a gáz mélyre taposása és a gyorsulás között.

Az ültetés 30 milliméteres, ami a masszívabb kanyarstabilizátorokkal remek útfekvést ad. Elöl lyuggatott féktárcsák lassítják az autót, a gumik elöl 245/40-18, hátul 275/35-18 méretűek.

A szép kipufogóhangra nagyon figyeltek az AMG-nél, hangélményben így a C-Sportcoupé is igazi AMG autó. Az átépítést Affalterbachban, külön rendelésre végzi az AMG. Ennek része a 300 km/óráig skálázott sebességmérő, a motor, a váltó, a kipufogó, a 18 colos kerekek, a fékek, a módosított futómű és a karosszéria tuning.