“Végre egy autógyár, amely nem az adott kategória legnépszerűbb típusát koppintja le, hanem önálló útra mer lépni” – sóhajtanak fel a Renault új formatervezési irányzatának rajongói. “Őrült kockázatot vállal a Renault, ha egy tömegméretekben értékesített autót ennyire extravagáns karosszériával dob piacra” – mondják erre a Renault-ért aggódók az új Mégane farát látva. A Vel Satis-szal és az Avantime-mal a Renault már bebizonyította, hogy mer mást alkotni, ám az alsó középkategóriában merész vállalkozásnak tűnik megtörni a trendet. A kis példányszámban készülő Avantime-mal igazán nem vállal kockázatot a francia gyártó, ám a nagysorozatban készülő avantgárd-Mégane sikere egyelőre még nincs biztosítva. Az eddigi visszajelzések azonban pozitívak, az újdonságra nyitottak alig várják már az új Mégane megjelenését.

Az új Mégane egyszerre lép színre három- és ötajtós karosszériával. Különösen a háromajtós változat emlékeztet majd a kupé-egyterű Avantime-ra. Az ötajtós is hasonló hátsó kialakítást kap, ám a vékonyabb C oszlop miatt kisebb az egyezés. Bár csak néhány millimétert nő magasságában az autó, a belső tér páratlanul tágas lesz a kategóriában.

Műszaki adatok egyelőre nem ismertek az autóról, ám az már szinte biztos, hogy a Vel Satis 2,0 literes benzines turbómotorja bekerül a Mégane-ba is.