A Matra karosszériaépítő műhely jelenleg a Lagardère SCA tulajdonában van. A cég azonban szeretne túladni a Matrán, mivel az egyre kevésbé illik a Lagardère profiljába. A francia multi számos érdekeltséggel rendelkezik, főként a média területén, de az autóiparban nem kívánnak továbbá működni.

A Matra gyártja 1984-es bemutatása óta a Renault Espace-t, a tavalyi év végén pedig megkezdték az Avantime összeszerelését is. Mindkét autó a két cég közös terméke, a két autót a részben műanyag karosszéria köti össze. Az Espace az év végén kifut, utódja már nem a Matránál fog készülni, hanem a Renault sandouville-i üzemében. Az Avantime gyártási darabszáma lényegesen kisebb, mint az Espace-é, így a Matra üzemének kihasználtsága jelentősen csökkeni fog. A Matra szerződése 2005-ig tart a Renault-val az Avantime gyártására.

A cég nem rendelkezik gyártásban lévő önálló típussal, de a Genfi Autószalonon kiállították az egyedi külsejű Matra M72-es kisautót. Bár a kisautó készen áll a sorozatgyártásra, kétséges azonban, hogy lenne-e rá igény. Mindenesetre a típus forgalmazását 2003 tavaszán kívánják megkezdeni Franciaországban. Az elképzelések szerint lesz az autóból egy 20 lóerős változat is, melyet jogosítvány nélkül lehet majd vezetni Franciaországban.

Az önálló kisautó megvalósítása mellett számos lehetőségen dolgoznak még a Matránál a túlélésért. Tárgyalások folynak egy malajziai céggel 10 ezer autó szállításáról is. A Matra egy az Espace-en alapuló nagy utasterű taxit exportálna Malajziába.