Az első MG 1924-ben látta meg napvilágot egy Morris alvázra épített, négyszemélyes sportautóként, MG 14/28 Super Sports néven. Akkori viszonylatban az MG emblémás autó valóban sportosnak számított. 78 éves történelme során az MG több tulajdonos kezében is volt és a legkülönfélébb autók készültek MG márkanéven. Természetesen a sportos roadsterek voltak a meghatározók, de egy rövid ideig például az MG Metro “ékesítette” a brit gyártó kínálatát. A legtöbb példányban az MGB-t gyártották 1962 és 80 között, melyből GT néven kupé is készült.

1980-ban kezdődött az MG csipkerózsika álma, melyből a 90-es évek elején kezdett ébredezni a márka. 1992-ben piacra lépett az RV8, mely a legendás MGB alapjaira építkezett. Három évig maradt gyártásban a típus, utána mutatták be – már a BMW éra idején – az MGF-et, a brit gyártó vadonatúj roadsterét. A bajor tulajdonos azonban nem sokat törődött a jobb sorsa érdemes MG-vel, számára értékesebb volt a Rover márka, ám az abban rejlő lehetőségeket sem sikerült kiaknázniuk.

2000-től új tulajdonoshoz került az MG és a Rover. A független társaság azonnal hozzáfogott az MG márka felélesztéséhez. Sorra mutatkoztak be az MG sportlimuzinok, a ZR, a ZS és a ZT, valamint kicsivel később a ZT-T kombi. A limuzinok Rover modellek alapjaira készültek, azok sokkal sportosabb másaiként. 2002 elején lépett színre az MGF átdolgozott változata,az MG TF. A másfél milliomodik MG is ebből a típusból készült el. A jubileumi példány egyedi felnit, bőrkárpitozást és színt kapott.

Az MG tovább kívánja bőviteni kínálatát és ezzel eladásait, így a Rover sportkocsik MG változata és az MG TF mellett újabb autók bemutatását is tervezik. Tavaly már leleplezték az MG új kupéját, az MG X80-at, melynek fő piaca az Egyesült Államok lenne. A tavaly szeptemberi terrortámadások után Amerika gazdasága megtorpant, így az MG kupé bevezetése sem érné el a tervezett sikert. A vezetőség ezért az X80 gyártásának elhalasztása mellett voksolt. A márciusi Genfi Autószalonon azonban már látni lehetett, hogy mit hoz a jövő. Rover TCV néven mutattak be egy az MG-Rover eddigi kínálatától teljesen idegen szabadidőautót. A TCV leginkább egy sportos kombi és egy terepjáró keresztezésének tűnhet, az autó formája a hírek szerint az MG és a Rover középkategóriás modelljeit vetíti előre.