Míg Európában a Focus-szal és a Mondeóval sikeresen szerepel a személyautó piacon a Ford, addig Amerikában már közel sem ilyen rózsás a helyzet. A Ford nagyautója, a Taurus képtelen felvenni a versenyt a Japánból érkező konkurensekkel. Gazdasági kutatók szerint a Taurus nem rúg labdába a 25 ezer dollár feletti mezőnyben, a vásárlók zöme nem azért választja, mert jó minőségű, vagy megbízható technikájú, hanem mert olcsó.

A Taurust leváltó Ford Five Hundredet a napokban zajló New York Motor Show-n leplezik le. Mivel az ötszemélyes nagyautó a nemrég bemutatott CrossTrainerre épül, így ahhoz hasonlóan a Five Hundred is a Ford chicagói üzemében fog készülni. A Ford szerint a Five Hundred valóban öt felnőttet képes befogadni, ami annak köszönhető, hogy utasai az átlagosnál magasabb üléseken foglalnak helyet. Az autó hossza és fogyasztása az ígéretek szerint eggyel kisebb kategóriájú kocsikat idéz majd.

A Five Hundred, azaz ötszáz elnevezés az 1962-es Ford Galaxie 500-tól ered. Akkor azonban a név mögött kétszemélyes kupé állt, most pedig egy ötszemélyes nagyautó.