Feltámasztja a 60-es évek egyik izomautóját a General Motors. Az új Pontiac GTO a GM ausztrál leányvállalatánál, a Holdennél fog készülni, alapjaként pedig a Holden Monero szolgál majd. Az Opel Omega/Cadillac Catera ausztrál megfelelőjének kupéváltozatát V6-os és V8-as motor hajtja, ám a Pontiac GTO-ba csak az utóbbi kerül be. A hátsókerék-hajtású kupét a 2003-as Detroiti Autószalonon állítják ki.

2004-ben indul majd be a termelés Ausztráliában, és várhatóan évi 20 ezer Pontiac GTO fog készülni. A GM ígéretei szerint a magas szállítási költségek ellenére kedvező lesz majd a GTO ára.

Az Ausztrál Pontiac GTO-nak vannak azonban ellenzői is. A 2004-es érkezést meghiúsíthatja a szakszervezetek nyomása, ugyanis az Egyesült Államokban a General Motors kénytelen bezárni több gyárát. Ráadásul a Holden is aggályosnak tartja az amerikai exportot, mivel a jelenleg két műszakban termelő gyár nem lenne képes az évi 20 ezer darabos mennyiség előállítására. A megoldás az lehet, ha a termelést átállítják három műszakosra.

A GM-en belül sokakban felmerült az a kérdés is, hogy szükség van-e egyáltalán ilyen autóra. Pont az elmúlt évben született döntés három amerikai legenda, a Chevrolet Camaro, a Pontiac Firebird és a Cadillac Eldorado megszüntetéséről, részben költségcsökkentési törekvések, részben pedig a gyér érdeklődés miatt. A háromból kettő közös alapra épülő sportkupé.

Bob Lutz szerint azonban nem a Monaro lenne az egyetlen Holden, melynek amerikai megfelelője is készülne. Elképzelhető, hogy a Commodore alapjaira épített pickup is kapna testvért, Chevrolet El Camino néven. A pickupba V6-os vagy V8-as motort szerelnek.