Az első Mazda RX-7-es 1978-ban jelent meg. Gyártásának 24 éve alatt három generációt élt meg. A Mazda sportkocsi nem szédítő formájával vagy hihetetlen menetteljesítményeivel vált ismertté, hanem a kocsit mozgató forgódugattyús motorról. A Mazda vállalkozott arra elsőként, hogy szériagyártású sportkocsiba Wankel-motort szereljen.

Az RX-7 1991-ben bemutatott harmadik generációjának utolsó szériáját a napokban kezdik meg gyártani. A különleges fényezéssel, 17 colos BBS felnikkel, Recaro versenyülésekkel készülő 1500 darabos szériát csak Japánban értékesítik.

Szerencsére az utód gyártásával sem késlekedik a Mazda. Már 1999-ben látható volt a Mazda RX-8 prototípusa, mely 2001-ben már szériaérett autóként debütált. Az RX-8 gyártása még idén megkezdődik, és az új sportkocsi hajtásáról természetesen Wankel motor gondoskodik. A 2,6 literes motor 250 lóerős teljesítményt produkál 8500-as fordulatnál. A Mazda RX-8 sziluettje alapvetően nem tér el a szokásos sportautókétól, ám mégis újdonság lesz, hogy a hátul ülők is kapnak ajtót, mely középről nyílik.