Az Audi új terepjárója ugyanarra az alapra épül majd, mint a Volkswagen Touareg és a Porsche Cayenne. A VW és a Porsche közös fejlesztésében készülő páros gyártása év végén indul be. Az Audi szabadidőautó azonban csak kicsit később, 2005-ben érkezik meg.

Korábban felmerült az a lehetőség is, hogy az Audi A6-os szolgáljon az Audi szabadidőautó donorjaként, de a VW-Porsche alap sokkal kedvezőbbnek bizonyult. A közös alap ellenére az Audi kevésbé lesz terepjáró, mint a VW Touareg vagy a Porsche Cayenne. Megjelenését tekintve az Audi a Detroitban bemutatott VW Magellánra emlékeztet majd. A tanulmányautóba a VW új W8-as motorját szerelték, de képes befogadni a W12-es benzin- vagy a V10-es dízelmotort is.

A Magellan tervei a Volkswagen főhadiszállásán, Wolfsbrugban készültek el, de a munkálatokba besegített az Audi-csoport formatervezője, Walter De’ Silva is.