Tanulmányautók Genfből 1

Tanulmányautók Genfből

A nevével az 1912-es alapítású Bertone tervezőstúdió 90 éves évfordulójára utaló Novanta a Saabbal együttműködve készült. Motorját a svéd márka adja. A háromliteres turbómotor 200 lóerős, maximális nyomatéka 310 Nm. A tanulmányautó hossza 445 centiméter, tehát nem egészen fél méterrel hosszabb egy Lada Samaránál. 42 voltos elektromos rendszerről megy a kormányzás, a sebességváltás és az elektrohidraulikus fék. Hagyományos 12 voltos hálózatról működik az önindító és a világítás. Az autó kifejlesztésében jelentős szerep jutott a svéd SKF autóipari beszállítónak.

A szalonra érkezett két Nissan tanulmány egyike a Genfben debütáló Yanya. A szögletesre rajzolt újdonság a mini szabadidőautók táborának legfrissebb képviselője. A kocka-forma egyterű-terepjáró karosszériája a Nissan Chappo-hoz és a Nissan Crosbow-hoz hasonlóan minden irányból síkokkal határolt. Belső designja fiatalos formákból és színekből építkezik. Az összkerékhajtású Yanya hatalmas nyitható tetejével is a fiatalokat akarja megfogni.

A francia Matra az M72-t állította ki Genfben. Az űrkutatásban is nevet szerzett Matra arról ismert, hogy itt gyártják a Renault Avantime-ot és az Espace-t. Az M72 egy nagyon könnyű szabadidőautó, amely félúton áll az autók és a motorok között. Az autócskában 170 literes csomagtér is van. A háromszög lengőkaros kerékfelfüggesztések szabadon állnak, így láthatók. A Matra M72 könnyű, de szilárd vázával megóvja utasait ütközéskor.