A hivatalosan engedélyezett 3,5 tonna helyett annak csaknem 44-szeresét: 153,58 tonnát vontatott el 100 méteres távon, és ezzel új elektromos világcsúcsot állított fel egy szériakivitelű Iveco eDaily Nagy-Britanniában.

A 140 kW-os, 400 Nm-es villanymotorral szerelt, hátsókerék-hajtású eDaily hajtásláncvezérlése alapkiépítésben tartalmazza azt a High Power üzemmódot, amely nagyfokú igénybevétel esetén rövid időre extra motorteljesítményt biztosít.

A furgon mögé egy bizarr szerelvényt kötöttek. A sor elején egy 150 tonna teherbírású Iveco X-Way Strator állt, amelynek utánfutójára egy 7 tonna ballaszttal megpakolt, 50 tonnás markolóval álltak fel. Ezt követte egy csordultig megrakodott Iveco X-Way 8×4 billencs, majd leghátulra a rekordkísérletnek helyet biztosító Blackbushe repülőtér saját tűzoltó járműve állt.

150 tonnát húzott el az izomember egy elektromos furgonnal 47

Az új rekordhoz 130 tonna is elég lett volna; ez a szerelvény 153,58 tonnát nyomott, amit precíziós tengelymérlegekkel ellenőrzött a Guinness munkatársa.

Az eDailyt és a három vontatandó járművet kifejezetten erre a célra gyártott hevederrel kötötték össze.

150 tonnát húzott el az izomember egy elektromos furgonnal 48

A kísérletben Adam Bishop vezette az Ivecót. Bishop ötödik éve mindig dobogón végez a Britain’s Strongest Man (Nagy-Britannia legerősebb embere) versenyen; jelenleg ő a legerősebb a szigetországban. Értelemszerűen ez csak geg volt, az Ivecót egy kákabélű tinédzser is ugyanilyen hatékonyan tudta volna kezelni, bár a kísérlet során Bishop azt mondta, életében olyan erősen még nem taposott semmit, mint amikor padlógázon igyekezett mozgásra bírni az eDailyt.

150 tonnát húzott el az izomember egy elektromos furgonnal 49

Az alábbi videóban a kísérletet, valamint az előkészületek részleteit is megtekintheted:

a videó a hirdetés után indul