A párizsi közlekedési szolgáltató, a RATP közel 800 darab (szám szerint 798 db), 12 méter hosszú elektromos buszt vásárol a következő években. Ez a mennyiség három gyártó, a Heluiez, a Bollorè, valamint az Alstom között oszlik meg. Utóbbi ráadásul egy meglehetősen friss típussal indult a tenderen.  A győztes gyártók markát fejenként 133 millió euró ütheti a szerződésnek köszönhetően. Első körben összesen 150 új elektromos busz érkezhet a francia fővárosba (50 db/gyártó)  a 2020-2022 közötti időszakban.

A Heluiez elektromos busza látványos utastérrel rendelkezik.

Párizs elsősorban a francia gyártókat részesítette előnyben, dacára annak, hogy a közbeszerzésen olyan – az elektromos buszok terén jóval nagyobb tapasztalattal rendelkező gyártók indultak, mint a BYD, a Yutong. Igaz, a győztesként kihirdetett gyártók között ott van a Heuliez is, amely jelenleg az Iveco érdekeltségébe tartozik. A franciaországi üzemmel rendelkező cég a tavalyi IAA-n bemutatott  GX 337 E típust szállíthatja ( nyitókép), amely 360 kWh összteljesítményű akkumulátor csomaggal és 195 kW-os elektromotorral szerelve legalább 300 kilométeres hatótávra képes.

Az Alstom Aptis akkumulátorai gyorstöltéssel 5 perc alatt, míg lassú töltéssel egy éjszaka elteltével újra menetkészre tölthetők.

Az Alstom által szállítandó modell igazi csemege, hiszen inkább mutat hasonlóságot a villamosokkal, mint a buszokkal. Az Aptist rendkívül nagy tengelytávval  rendelkezik, ezért az utastérben nem volt szükség dobogók alkalmazására, a kormányozható első- és hátsó tengelynek köszönhetően pedig városban is könnyen lehet vele manőverezni. A járművet 180 kW-os elektromotorral és lítium-ionos akkumulátorokkal szerelik, maximális hatótávolsága 200 kilométer. Az Aptis-ból eddig mindössze 12 darabot rendelt Strasbourg 2017-es bemutatása óta, tehát egyáltalán nem komoly típustörténettel rendelkező modellről van szó.

A magyar olvasók számára talán a Bollorè Bluebus számít a legkevésbé ismerősnek. A francia fejlesztésű és gyártmányú városi autóbuszt 275 kWh összteljesítményű lítium-polimer akkumulátorokkal szerelik és egy feltöltéssel maximálisan 280 kilométer megtételére képes.

Párizsban már közlekedik egy Bluebus.

A francia főváros célja, hogy 2024-re a flotta kétharmada elektromos, egyharmada pedig biogáz hajtású autóbuszból álljon. Ennek érdekében megkezdte a szükséges infrastruktúra fejlesztést is. A meglévő 25 buszgarázsból már 12-nek a felkészítése folyamatban van a fenti cél megvalósítása érdekében. Az autóbuszokhoz a töltőoszlopokat az Ekoenergetyka-Polska és az El-Cab konzorciuma fogja szállítani. Valamennyi járművet a francia Zellen-akkumulátorokkal szerelik majd.

Jelenleg a RATP 4700 autóbuszt üzemeltet, amelyből 950 hibrid, 140 biometán, 83 darab pedig elektromos hajtással rendelkezik. Ebben az évben 77 elektromos busszal, 50 CNG/biometán hajtású autóbusszal bővül a flotta.

Forrás: King of the Road