A Volvo 9800-as típusú, emelt padlós turistabuszból 2016-os bemutatása óta 1055 darabot adtak el Közép-Amerikában. Ezért a svéd gyártó úgy gondolta, hogy itt az idő piacra dobni az emeletes variánst. Az új modell a “DD”, vagyis a “Double Decker jelölést kapta”, homlokfalát pedig a testvérmodellével összhangban alakították ki.

Az emeletes változatba is a Volvo közepes teherbírású teherautóinál (VM/FL/FE) használt fényszórókat építették. A 9800-as keskeny hűtőmaszkját is meghagyták, mely olyan hatást kelt, mintha “szája” lenne az autóbusznak. Bár a formaterve nagyban hasonlít a testvérmodelléhez, emeletes jellegéből adódóan több dimenzióban eltér tőle. A Volvo 9800 DD 15 méter hosszú, 4,2 méter magas és 2,60 méter széles.

Utasterét úgy alakították ki, hogy mindkét szinten 1,80 méteres belmagasság álljon rendelkezésre. A kerekesszékkel és a babakocsival közlekedők részére az alsó szint könnyedén megközelíthető a második ajtónál elhelyezett rámpának köszönhetően. Fedélzetén mindössze 63 ülőhely van, ami nem sok egy emeletes autóbuszhoz képest. Ez a speciális emeleti elrendezésnek köszönhető: mindkét oldalt csak páratlan ülések kaptak helyet, melyeket műanyag falakkal szeparáltak el a közlekedőfolyosótól. Háttámlájuk teljesen hátra dönthető, így az utasok akár kényelmesen álomba szenderülhetnek az utazás ideje alatt. Az ülések előtt  tableteket is elhelyeztek, melyeken internetezni, rádiót hallgatni, vagy akár filmeket nézni is lehet.

A jármű hajtásáról a mexikói piacon elérhető legnagyobb teljesítményű, 13 literes, 500 lóerős erőforrás gondoskodik. Az elérhető vezetéstámogató rendszerek között található az adaptív sebességtartó automatika, a vészfékasszisztens, a sávtartó asszisztens, az elektronikus menetstabilizáló (ESP), valamint az ütközésre figyelmeztető rendszer.

A Volvo 9800 DD nemcsak azért különleges, mert kifejezetten a mexikói piac igényei alapján fejlesztették ki, hanem azért is, mert a svéd gyártó sehol máshol a világon nem kínál távolsági emeletes buszt. Igaz, világszerte több karosszáló épít emeletes autóbuszokat Volvo-alvázakra.

Forrás: Volvo Global