Megkérdeztük a BKV-t, hogy állományában melyik, jelenleg is forgalomban lévő autóbusz rendelkezik a legnagyobb futásteljesítménnyel. Valamiért nem lepődtünk meg azon, a csúcstartó egy Ikarus 260-as lett, hiszen a nagy számok törvénye alapján ez borítékolható volt.

1988-ra az BKV 76 példányt rendelt ebből a típusból, ezek között volt a még jelenleg is használatban lévő darab. A közeledési társaság tájékoztatása szerint a BPO-147-es rendszámú, Ikarus 260-as 2 515 983 kilométert szedett össze Budapest útjain 1988. szeptember 2. és 2018. január 17. között. Eszerint legalább 62 alkalommal kerülhette volna meg a Földet az Egyenlítő mentén.

Érdeklődtünk afelől is, hogy ezt a a tetemes futásteljesítményt milyen karbantartásokkal érte el a jármű, azonban a BKV-tól csak egymondatos választ kaptunk, ezért egy autentikus forráshoz fordultunk. Megkérdeztük Huber Márton buszfotóst, aki már évtizedek óta foglalkozik az Ikarus-buszok fotózásával, szinte minden fontos fotótúrán és buszos rendezvényen ott van.

Jelenleg ez az Ikarus 260.46 típus a csúcstartó a forgalomban lévő BKV-buszok között. Fotó: Huber Márton

Kérdésünkre elmondta, hogy a fenti autóbusz  1994-ben esett át úgynevezett középjavításon a Gépjármű Javító Szolgáltatóban (GJSZ), majd 2005-ben Székesfehérváron, illetve 2015-ben Szegeden váz- és esztétikai nagyjavítást is kapott. “Első felújításkor eredeti szívómotorját D10-esre cserélték, a második nagyjavításnál pedig üléseit szövet borítással látták el, emellett kapaszkodóit zöldre festették. Sötétített ablakait és a kék színű ülésborítást már a szegedi Tisza Volánnál történő felújításkor kapta meg” – tette hozzá a buszfotós.

Hozzátette: korábban egy másik, a BPO-146-os rendszámmal rendelkező Ikarus 260-as is nagy futásteljesítményt hozott össze. Az az autóbusz 2015. novemberéig 2 510 000 kilométert tett meg. A BKV állományából csak két évvel később, 2017. júniusában törölték, így valószínűsíthető, hogy még ennél nagyobb futásteljesítményt is össze tudott szedni.

 

 

 


.

Forrás: BKV